Vilken sovsäck?

Hej!

Är på jakt efter ny sovsäck som ska uppfylla följande egenskaper:

Längd: Jag är 183cm
Fyllning: Nylon eller liknande syntetfyllning.
Komforttemperatur: minus (-)10 till minus (-)15 Celsius
Pris: max 3500:-

Vilken skulle ni rekommedera? Om ni har några erfarenheter så dela gärna med er av dessa.

Tack!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Denna, har dock inte provat den än skarpt för att se om den håller vad lovar. Annars funkar Haglöfs Zensor Nordic Extreme (utgången sedan ngt år) fint vid dom temperaturerna. Borde gå att få tag på någonstans...

Senast ändrad:
Haglöfs

Tack för era svar.

Jag har en Haglöfs Sensor 1 sedan tidigare som jag är mycket nöjd med. Det lutar åt Haglöfs Oryx eller Tarius, men jag blir inte helt klok på vad som skiler dessa modeller åt. Visst har de olika temperaturområden men är det något annat praktiskt som skiljer dem åt?

Tack för era svar.

Jag har en Haglöfs Sensor 1 sedan tidigare som jag är mycket nöjd med. Det lutar åt Haglöfs Oryx eller Tarius, men jag blir inte helt klok på vad som skiler dessa modeller åt. Visst har de olika temperaturområden men är det något annat praktiskt som skiljer dem åt?

Oryx verkar vara EN-testad men jag kan inte hitta samma information för Tarius. Titta mer på fyllnadsvikt när du jämför fibersäckar, polysterfiber är ju inte direkt någon avancerad teknologi så bortse från alla olika kreativa marknadsföringsnamn på samma sak;). Räkna även med att fibersäckar tappar loft snabbare än dunsäckar så bra om du köper en säck som är testad upp mot 5 grader kallare än vad du tänkt använda den i.

Haglöfs Oryx-14 tycker jag känns som i svalaste laget med TLimit -14C (om du står fast vid ditt krav på bekväm ner till -15C)?. Räkna efter något år pga kompression av fibern att den fungerar ner till -10C om du inte är frusen av dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips