Vilken skalle?

Någon som vet vad detta är för skalle?:

53c7fe4cb8be25fce543517dc629c3df.jpg

Ligger i Vindelådalen

Raskesven

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Tre svar, varav inget kan sägas vara helt felaktigt:) Men kanske finns ett fjärde ännu mer rätt svar? Kan det t.ex vara en järvskalle? Ganska stor skalle.

Raskesven

nästan omöjligt...

med den bilden...och noll beskrivningar mer än stort kranium...ta inte illa upp...men det är svårt då...jag sållar mig till skaran som gissar vilt...hund eller rådjur...
kram anna

Ja, jag blir inte klokare även om jag försökt titta på skallen vid flera olika tillfällen. Note to self (och to Dan): Lyft upp skallen innan du fotar!

haha...

i så fall går ju hund bort om vi ska ta för givet att det är ett vilt djur boende där som inte fraktats dit på något sätt...men...vad får oss att tro det då?
undrar anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips