Vilken skaljacka från Haglöfs?

Hej! Har snöat in mig lite på en skaljacka från haglöfs då jag gillar utseendet och sedan tidigare har bra erfarenhet från Haglöfs. Jackan ska användas i skog och mark året om och även fjäll sommar/höst. Jag hade redan innan egentligen bestämt mig för en Cirque eftersom att den är lite längre, men verkar inte finnas någonstans?

Har vi några bra synpunkter där ute? Pris är inget hinder :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=56.246553,12.868854

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
cirque = lång spitz

cirque är i stort sett samma jacka som spitz förrutom att den är lite längre och har dubbla vindslå(r?).

Har ungefär samma användningsområde som dig och har Topp och Cirque hemma och känner och klämmer lite. Cirque är enligt mina mått ca 2 cm längre framtill och ca 4-5 cm längre baktill i storlek M. Jag personligen tycker inte om dubbla vindslå(r?) den första knölar sig lätt bakom den andra.

Sedan upplever jag Topp som lite mer slimmad vilket passar mig bättre. Sen är ju stretchen i Topp, även om det är väldigt lite stretch, väldigt bra för att passformen med förstärkningsplagg under.

Så med båda jackorna hemma tror jag nästan att det får bli Topp som får bli kvar. Men det är ett svårt val.

Lycka till!

har haft Topp 2 månader nu, jäkligt nöjd med längd o allt passformmässigt (gillar inte när det blir för kort i midjan med risk för glipa)....
Stretchen gör jackan mer bekväm och mycket mer följsam, kanske såpass att det kompenserar några centimeter i längd när man böjer sig ner.....det enda negativa som jag kan tycka är lite för många bröstfickor

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips