Vilken sågning av Kropp!!!

Flaska

Vad pratar ni om för någon flaska? Jag är helt puts väck eller vad man säger.

Nä det jag vill säga är att det är göööt att höra att Göran lever för upplevelsen och inte för uppmärksamheten. Tänk om man själv skulle tästa att ta friheten och uppleva lite mer av livet!!! Stå på dig Göran. Vi ses i shoppen efter Jul!!
 
samma ruta??

Faktum kvarstår att när skeptikerna står kvar och stapar på ruta ett har Kroppen redan cyklat iväg till ruta tre...
 
kropp

Kropps bedrifter är ändå jäkligt stora!
Hur många klarar att bestiga K2 ?
Synd att han traskar runt i en helly hansen jacka för pengarnas skull bara- han måste ju ändå upskatta och känna igen bra grejor.
Han är mannen!
 
Visst är deet en stor bedrift. Jag skulle inte klara av det han har gjort rent psykiskt, fysiskt vet jag inte. Det är inte vem som helst som tar sig för höga berg, skidar runt på inlandsis eller bor i grustag.
Kankse ska man läsa hans bok igen, men jag tycker att man ska läsa Krankenauers bok först (tunn luft), faktiskt så är det en del saker som inte stämmer. Men vem har skrivit mest rätt? Hur stor koll har man "där uppe"? Jag tror att man uppfattar saker olika och man minns saker olika. Tja, man kan ju prova själv...

Klättra lugnt
Stina
 
Och efter Krakauers kan man läsa...

Anatolij Bukreevs bok om samma händelser. Efter den vet man inte vad man ska tro. Folk uppfattar saker väldigt olika där uppe. Visst tunn luft är fin, men är inte Krakauer lite väl bror duktig i sin egen skildring. Danskan har ju också skrivit en bok om Everest-96. Hur vrider hon historien och händelserna? Nå´n som har nå´t att tycka om den?

Ja, jag vet att ämnet är Göran Kropp och han är säkert en fin kille.

/H
 
Alla har vi fel och brister.....

Så låt även Göran Kropp ha det!
Även hur högt man än klättrar så är fötterna nära jorden..... Tror nog att Göran har det, och kommer att ha det, även fast jag inte känner karln.

Ni som bryr er så j-a mycket om allt som skrivs i diverse blaskor, har ni inget intressant liv själva??? Om inte, se då till att få det. Det är kul, oavsett vilken nivå man ligger på.

//Håkkemån
 
Bror duktig komentar

Göran är ingen professionel förfatare, däremot är han professionel äventyrare vilket betyder att han lever på sitt största intresse. Naturligtvis måste han tjäna pengar och naturligtvis måste han tjäna dom på att äventyra annars är han ingen professionel äventyrare.Reagerar man på att han "tvingas" använda särskilda kläder för att få spons så kan man ju tänka efter vilken bedrift det är när han klättrar i kläder han inte vill ha, eller har han skaffat spons på dom kläder han vill ha? Nog med rövslickeri!!!!! DET ÄR INTE PROFFSIGT ATT SKJUTA ISBJÖRN MED PISTOL.
PS:Å vad jag är duktig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sepr Vilken typ av repbroms för nybörjare? Klättring allmänt 12
Verhauer Vilken förare för Cadarese och Balmanolesca? Klättring allmänt 0
NaturBoel Vilken klätterhjälm rekommenderas? Klättring allmänt 10
Lakritsglass Vilken, helt justerbar, sele? Klättring allmänt 2
johannoren Vilken sko? Klättring allmänt 10
Tomas Odhult Vilken hyrbil för kort roadtrip i Europa? Klättring allmänt 13
Mezzner Vilken är klippan? Klättring allmänt 7
Yakherden Vilken klätterstil ska jag välja? Klättring allmänt 8
Bloggomann Vilken broms? Klättring allmänt 13
johnliungman Clogga - vilken diameter rep? Klättring allmänt 11
embl Vilken disciplin är bäst? Klättring allmänt 12
sojourner Vilken hemförsäkring accepterar klättring? Klättring allmänt 12
Plumsy Vilken broms ska man välja? Klättring allmänt 16
johnliungman Vilken förare skall man köpa för Romsdalen Klättring allmänt 24
Annika Sedin Vilken är högst klätterväggen i Sverige/norden? Klättring allmänt 13
utemänniska Vilken kamkil är bäst? Klättring allmänt 38
axel_broman Vilken klätterfilm? Klättring allmänt 12
schweingaard Vilken klättersko är att föredra? Klättring allmänt 7
teoek Vilken räddningsutr. har ni med? Klättring allmänt 19
maxen Gri Gri/Stich/ATC osv.. vilken använder du? varför? Klättring allmänt 37
Hedman Vilken respons Klättring allmänt 0
zeromaker Vilken sele Klättring allmänt 1
Reef Kropp på TV Klättring allmänt 6
matterhorn Göran Kropp - karbinbrott? Klättring allmänt 3
Malindo Artikel om Göran Kropp pâ spanska Klättring allmänt 4
pumkin Göran Kropp Klättring allmänt 2
morgman Till minne av Göran Kropp!!! Klättring allmänt 0
mellgren Till minne av Göran "The body" Kropp Klättring allmänt 1
lml Göran "Body" Kropp Klättring allmänt 1
Hedman Göran Kropp död Klättring allmänt 136
1263 Kropp & Äventyr Klättring allmänt 1
Har Kropp någon agentur Klättring allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.