Jag köpte en quilt från EE i höstas (en Enigma 20F 950fp wide/regular). Jag vill minnas att jag åkte på 25% i tullavgift, men jag kan minnas fel. Det är en gedigen produkt men tullavgiften och 45USD i frakt hade jag gärna sluppit. Hade jag vetat att cumulus tillverkar av allt att döma likvärda quiltar till nästan hälften av summan (och 7EUR i frakt) hade jag definitivt gjort affär med dom istället.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilken quilt? Antagligen från Polen.
- Trådstartare nicko_
- Start datum
Moms
Det är momsen (25 %)som läggs på av tullen om jag är rätt underrättad. Sedan brukar transportören ta någon hundralapp för sitt jobb med tulldeklaration och eventuellt kan det bli 3-4 procent i tull också.
Det är momsen (25 %)som läggs på av tullen om jag är rätt underrättad. Sedan brukar transportören ta någon hundralapp för sitt jobb med tulldeklaration och eventuellt kan det bli 3-4 procent i tull också.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Undar man om tullsatser är tullverket mycket behjälpliga per telefon. Tabellerna på sajten är inte begripliga för vanliga människor och det vet de.
Ringde dem när jag skulle köpa boots från USA. Det blev ett långt samtal. De måste veta material, typ av sula, om det var snörning, dragkedja - det fortsatte i alla oändlighet!
Men som redan påpekats är tullen låg jämfört med den jädra momsen. Och postens avgift är mycket retsam om det man köper inte är så dyrt.I det här fallt spelar kanske inte 125 spänn så stor roll.
Ringde dem när jag skulle köpa boots från USA. Det blev ett långt samtal. De måste veta material, typ av sula, om det var snörning, dragkedja - det fortsatte i alla oändlighet!
Men som redan påpekats är tullen låg jämfört med den jädra momsen. Och postens avgift är mycket retsam om det man köper inte är så dyrt.I det här fallt spelar kanske inte 125 spänn så stor roll.
Trevligt! Vad sov ni under förutom comfortern?
Jepp, har beställt Comforter 400 från Cumulus med hydrofobt dun.
Vi sov i varsin dunsäck innanför syntetquilt. Inre dunsäck ca 0 grader t-limit. Yttre syntetquilt ca 0 t-limit. Sammanlagd vikt ca 1450 g. Ovanpå exped downmat ul 7.
Två av nätterna var kalla: -29 den kallaste och ca -25 den andra kalla. Den andra kalla natten var jag tvungen att ta av mig underställsbyxan o köra näck för det blev för varmt. Så jag e säker på att sovsystemet klarar -35 oxå. Kanske -40 rentav. Men d e svårt o få reda på sånt eftersom man måste resa till såna kalla ställen, pricka rätt o få en såpass kall natt. Planerar inte riktigt mina resor på det sättet
Vi sov i varsin dunsäck innanför syntetquilt. Inre dunsäck ca 0 grader t-limit. Yttre syntetquilt ca 0 t-limit.
Vilken quilt respektive sovsäck använde du?
Syntetquit? Man hade du inte Cumus Comforter?
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg