vilken pryl får vara hemma o vilken få följa med

Efter att kolla på så mycket prylar så undrar jag hur folk tänker här inne på utsidan när de gäller erfarenhet av olika pryllar o vad man behöver.

berätta vad ni vill ha med er o inte ha med sig?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Äger nog inget som aldrig använts förutom nödutrustning. Något plåstet har tagits ur förstahjälpenpaketet, osv. Annars beror det ofta på projekt vad som åker med. Fällspade på vintern ersätts med liten spade på sommaren. Kajaken åker inte med på pulkaturen på fjället. Kikaren tas bara med vid rekognosering av bergstoppar eller ren rekreation. För mer konkreta tips kan man titta på utrustningslistor.

Vad som är nödvändigt för livhanken vet väl de flesta. Eller? Försöker ägna tanke åt är den psykologiska aspekten. T.ex. väljer jag mitt 60 år gamla bensinkök över andra möjligtvis mer praktiska kök eftersom jag är så road av det. Varje matlagningstillfälle är som julafton. Liten "världsradio" gör regnsittande nästan roligt. Ett ex. av typ Hemmets Veckotidning får en att nästan återuppleva barndomnens inregnade somrar i stugan i tältet (Till slut har man läst samma partier och serierna så många gånger att man inte har något annat val än att också ge sig på den där jävla tantnovellen och den tårdrypande snyftisen om hon/han som övervann livets motgångar)

Kamera och en kikare åker med. Mobiltelefonen vill jag ha semester ifrån, så den får bli kvar i bilen alternativt hemma.

- Stannar hemma: kikare, metallbestick, multifunktionstång.
- Åker med: plåster + alkogel, hårsnoddar, riven parmesanost.

Och jaa, allting är relativt... :)

Stannar hemma mer och mer, definitivt mer än som får följa med ut.
Endast brukade ting följer med en gång till.
D v s steg för steg mot en nästan tom ryggsäck, några steg kvar ännu, men volymen har krympt rejält sedan 100 l kunde fyllas med lätthet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips