Vilken paddel?

Tjena! Jag försöker bena ut djungeln med vilken långfärdskajak jag ska välja för riktigt långa expeditioner som jag tidigare skrivit som inlägg. Jag får tacka för en massa bra och engagerade tips!

Det jag undrar nu är vilken paddel jag ska satsa på. Jag har själv tävlat i k2 några år som yngre och då använde jag alltid Vingpaddel men är det Vingpaddel som gäller för expeditioner eller mer en vanlig? Det kanske är mer en smaksak, eller kan man prata funktion?

För övrigt ang kajakvalet står det mellan Vivianne , VKV Seagull och Prijon Kodiak.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Norska Paddling hade ett stort paddeltest förra året. En pdf finns på
http://www.seabirddesigns.no/aaretesten.pdf

Testen kanske kan ge viss information och hjälpa dig välja i det stora utbudet av padlar, även om testen har blivit hårt kritiserat bland de som paddlar med grönlanlandspaddel.

/LK

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips