Vilken haspelrulle ska jag köpa??

Jag vill ha tips på den bästa haspelrullen!!

Jag är less på allt billigt skit och nu vill jag höra vad NI är riktigt nöjda med för rulle/ar..

Och det ni tipsar om ska FUNKA när en 5 kilos Havsöring drar iväg eller en Höstgädda av stort mått drar emot botten...

Inga skeva vevar, inget glapp i vevhuset...

Kom igen nu...

Vad använder ni??

Mvh Henka...

Som faktiskt tycker att Okuma Metaloid funkar ganska bra trots den dåliga ytbeläggningen...

Men jag vill ha nytt nu...
 
tja... fiskar ganska mycket - framförallt på mina fjällvandringar och då är det ju enbart UL-spö som gäller. Det är förresten det absolut roligaste fisket som finns - att drilla en hyfsat stor öring på det är en utmaning.
Sen har jag väl ett antal "gäddpåkar" oxå - det duger ju med de flesta haspelrullar modell större som finns, plus lite grövre lina. Är dock litet trött på att "bara veva" fisken...
Nej, köp ett riktigt bra ultralätt spö med superliten rulle och så tunn lina du törs ha - då kan du hiva iväg den minsta spinnare så långt du vill och drillningen blir enormt spännande!
lycka till.
 
Jag kör med Shimano Super Aero GT i storlek 3000. Ruggigt bra kvalitet, enda nackdelen är att det är en plastspole istället för metall, lättare att skada och säkert mer friktion. Annars helt suverän. Nu finns inte just den modellen, men jag gissar att efterföljarna inte har blivit sämre. Kostade ca 1200:- för 4-5 år sen.

/ Robban

http://www.sportfiskeforum.com
 
Abu har några fina modeller, tex cardinal700....men vad du än gör köp igen rulle från Okuma...billiga skitrullar som håller högst ett år när man fiskar havsfiske. Har själv en.

Daniel
 
Lustigt att du nämner Okuma...

Har själv en Metaloid frambromsad och det är den jag har använt när Havsöringen har dragit iväg och den har funkat kanonbra....

Men jag vet ju inte vilken Okuma du har använt..

Men det lutar nog åt en Shimano Twinpower efter jul..

Ha det gott..
 
Köp min gamla ABU-haspel (bra rulle), så får jag loss penningar för det enda riktiga fisket, "flugfisket", tycker jag.

Må var och en ha ett bra fiske.
 
Flugfisket!!!!

Visst är flugfisket outstanding..

Meeeeeeeeeeen, jag får inte ut flugan i vårvindens ystra motvind vid klippblock och sten här vid Gävlekusten, så då jag står på stranden och inte törs ut i flytringen, ja då blir det Haspeldoningarna som tas fram..

För fiska det vill jag..

Gottigaste Julönskningar till allesammans...

Henka..
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...