Vilken gps ska man köpa

Är mest utte i marker och går men vill att den även ska fungera i bilen har tittat på Magellan Meridian Platinum någon som har erfarenhet av den eller har ett annat tips

Val av GPS mottagare

Har själv en Meridian Gold som jag har använt i skogen samt ska ha den i båten med Magellans nya sjökort. Vad jag har märkt så är det en mycket bra mottagning och är inga problem att använda i ruffen i min segelbåt. Kan säga att min gamla Garmin ej klarade detta...
En annan funktion jag har haft mkt nytta av är att man kan spara ned waypoint/rutter och trackspåret på ett löst minneskort. Detta innebär att man har i princip obegränsat med waypoints samt att man kan spara trackspår och använda dessa som rutter med 2000 punkter!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Har köpt mig en Magellan sporTrak pro nu i vinter.
Hitills tycker jag den funkar bättre än min gamla Garmin vad gäller o hitta täckning.
Men får återkomma i höst efter svampsäsongen med betyg.

Jag köpte en Magellan Gold i början av mars och är ruskigt nöjd med den. Mina främsta krav var god mottagning och mycket minne, vilka båda uppfylldes väl.
Det finns dock stora fördelar med Garmins eTrex-serie, bl a det lilla formatet och den stora användarbasen (bl a här på Utsidan).
Vad gäller själva inköpet så rekommenderar jag dig att handla i England (t ex på gpsw.co.uk). Visserligen handlar jag personligen helst i Sverige, men påslagen gör det tyvärr nästan korkat i det här fallet. :-(

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips