vilken garmin

godagens. Läget är så här att en kompis till mig funderar på att köpa en gps men han har ej eget internet så han bad mig kolla upp vilken garmin som var bästa köp. men jag hittar ingenting om modellerna han var sugen på så då tänkte jag höra med er här på utsidan. ös på med vad som är dåligt och bra med dom. följade modeller är

Garmin: legend europe, vista, vista europe, gps map 60, gps map 76.

SNÄLLA, säg att du skojar och bara vill få igång en monsterdiskussion?! ;-)

Om du nu trots allt är allvarlig så vore det som vanligt bra att få lite bakgrundsinfo om vad den skall användas till och vilka egenskaper som premieras, så att man kan få till en grov urvalsalgoritm. Att bara fråga vilken som är bäst är lite väl grovt.

Ta ställning till sånt som:
Maxpris?
Karta eller enbart koordinater på skärmen?
Svart-vit eller färgskärm?
SiRF-chip eller ej?
Laddnigsbara batterier?
Extern antenn?
Magnetisk kompass eller ej?
Minneskort eller ej?
Ska den funka med dator?
Handhållen eller fordonsmonterad eller både och?
Viktigt med lång batteritid?
Pulsmätare?
Höjdmätare?
Annan tillverkare, eller kanske en handdator istället?

Det finns fler saker att bestämma sig för, men det där var de jag kunde skjuta från höften. Lycka till!
/Richard

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
nope jag skojar inte =) jag vet absolut inte ett skvatt om gps så jag tänkte att det är bättre med ett skott i mörkret än inget skott alls men jag ska viderbefodra infot

cancerman; sa:
nope jag skojar inte =) jag vet absolut inte ett skvatt om gps så jag tänkte att det är bättre med ett skott i mörkret än inget skott alls men jag ska viderbefodra infot
Ja, eller skjut ett skott till genom att klappa till på en Legend (som är billigast av ovan nämnda). Använd och må gott till något uppenbart saknas. Byt sedan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips