Vilken fågel är detta?

CIMG0314.jpg
Kan inte hitta vad detta är för fågel. Tacksam för hjälp.
//Annakari

Ser lite intressant ut! Sannolikt en ungfågel av ngn sort. Vart är bilden tagen, när på året, strl på fågel? Finns fler bilder från annan vinkel?
Med vänlig hälsning,
J

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Håller med ovanstående om blåhake. Den fläckiga dräkten är en tidig juvenil dräkt som sedan ersätts av en dräkt som mer liknar de äldres. Detta sker senast under augusti. När blåhakarna visar sig i Skåne i september ser de (mig veterligen) aldrig ut så här. Fotot bör således vara taget under en sommarmånad (juli - augusti).

Tack för svar

Tackar för svar. Jag hittade den på stigen mellan Unna Allakas och Abiskojaure den 7 augusti.
Kan det vara värmeslag som tagit död på den?

Tackar för svar. Jag hittade den på stigen mellan Unna Allakas och Abiskojaure den 7 augusti.
Kan det vara värmeslag som tagit död på den?

Nej, fåglar kan nog bara dö av värmeslag om de föds upp i någon olämplig fågelholk. Vanligen sjukdom eller helt enkelt svält när de skall börja klara sig själva,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips