Vilka lopp satsar ni på i år?

Ni som gillar att springa lopp:

Vilka lopp tänker ni springa i år? Några speciella mål?

Jag satsar på Lidingöloppet K30 (slutet september) och Midnattsloppet (mitten augusti).
Lidingöloppet är målet under tre timmar. Att ställa upp i Midnattsloppet blir ett jobbjippo, satsar bara på en allmänt ok tid.

Vore kul atl höra vad ni andra tänkte köra.
 
Sthlm Marathon är mitt mål.
Midnattsloppet är givet....det är underbart kul.
Körde igång litet väl häftigt med löpningen har jag fått erfara nu.
Hade redan grundkondisen från mountainbike men absolut noll, zero, nada löparben.
Så nu har jag prövat varje kur jag lyckats hitta här på forumet och genom googling mot min uppkomna benhinnesinflammation (självdiagnos).
Och det verkar vara på bättringsvägen. Sprang en mil igår utan smärta eller hemska efterslängar idag. Liniment och höga varma damstrumpor är mitt trick:)
Oj, det blev litet sidobabbel där.
Svaret är alltså sthlm marathon o midnattsloppet!
Och visst fnular jag på lidingöloppet. Cyklar det spåret ibland och det måste vara en upplevelse att springa det.....
 
"Terränglopp", vad menas med det?
Är det inte ens skogsstigar/skogsvägar man springer på.....utan typ rakt ut i lingonriset?
 
Definieringsfråga?

Svårt att säga tycker jag... terränglopp som Lidingö är ju egentligen löpning på mer eller mindre bra grusvägar... lite stenigt på sin höjd...

Traillöpning/eller skogslöpning är för mig mer skogstigar över klippor och rötter.

Offtrack = rakt ut i skogen, typ orienteringslöpning.

Så definierar jag de olika begreppen... och terränglöpning, är ju det mest luddiga det borde finnas ett bättre ord... det låter tuffare än det är.

Tjurruset i år var ju alldeles "för lätt" på tok för mycket grusväg/motionsspår och för lite tuff terräng... många har klagat... så nästa år blir det förhoppningsvis mer skogslöpning...

Thomas
 
Terränglöpning

Terränglopp är enligt mig lopp som du bara gör, precis som lusten faller på. Du ta dig från a till b genom allt som kommer fersök att håll en absolut rakt linje, fixa touren hemma med Map Source undvik privata trädgårdar och annan känslig natur/område, löppning klättring simmning allt som behövs för att ta sig dit.
Svårt att säga tycker jag... terränglopp som Lidingö är ju egentligen löpning på mer eller mindre bra grusvägar... lite stenigt på sin höjd...

Traillöpning/eller skogslöpning är för mig mer skogstigar över klippor och rötter.

Offtrack = rakt ut i skogen, typ orienteringslöpning.

Så definierar jag de olika begreppen... och terränglöpning, är ju det mest luddiga det borde finnas ett bättre ord... det låter tuffare än det är.

Tjurruset i år var ju alldeles "för lätt" på tok för mycket grusväg/motionsspår och för lite tuff terräng... många har klagat... så nästa år blir det förhoppningsvis mer skogslöpning...

Thomas
 
De lopp jag framför allt kommer att satsa på i år är först och främst Blodom-loppet och GA-lopp på Jägersro. Sedan blir det nog ett antal BE-lopp till GetOut, Addnature och liknande ställen. ;)

HåkanF
 
Det där med Vertex lät kul. Det skulle man pröva på något år (den kortare sträckan). Tyvärr kan jag inte göra det i sommar då jag skall vandra fjällräven classic, som går samma tid.
För mig blir det SpringCross och Fjällräven classic i år. Kan tänkas att det även blir något annat av de kortare loppen som går i Stockholm.
 
För mig blir det nog bara Göteborgsvarvet, har dock skadat ett knä så har inte kunnat träna på ett tag men hoppas ändå kunna ta mig runt på hyffsad tid =)
 
VAD har jag gett mig in på!

Jag har aldrig tyckt om att jogga och de få gångerna jag gjort det har varit i skolan, högstadiet på obligatorisk orientering då har det slutat med en känsla som att lungorna ska hoppa ut ur kroppen mig. (grön i joggningen som man kan bli)

Men åndå har jag i år skakat hand med en kompis att i år ska vi springa Tjejmilen och "straffet" för den som kommer sist i mål är Hemlagad trerätts middag.

Vi pepar varandra mycket och träningen går OK, jag känner för varje dag att jag orkar mer och mer. Igår var dock den dagen då verkligheten gav mig en örfil. Jag gick upp till Kvitten och bestämde mig för att jogga 2km slingan i min lugn takt, första 20 min gick bra, sen vet jag inte vad som hände, fick håll, knät började göra ont och smalbenen värker. Fick ringa och be om skjuts hem. Pinsamt! Jag tycker inte jag tog i för mycket, jag joggade "lagom" i min takt.

Jag orkar knappt springa 1½km, och så ska jag klara av EN MIL! Vad har jag gett mig in på...

Någon som har tips på vad jag gör för fel?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.