Vilka kalsonger?

Jag använder Haglöfs när jag tränar och är helnöjd, har även provat Craft men de gav skavsår på längre varma turer.
(kanske finns bättre även hos Craft)

Det viktiga är nog kolla var sömmarna är lagda.

Angående bomull så bör det alltid undvikas om man svettas. Välj alltid ett fukttransporterande material så blir aktiviteten behagligare.
 
malindo; sa:
Som framgâr av min lyriska beskrivning av Lowe Alpines kallingar http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1689 kanske även dessa kunde vara ett alternativ för nâgon? Om inte, sâ i alla fall för Janne-Lowe?

Mvh / Mats
Jag trodde att det var pga just kallingarna som Lowe (Janne, alltså) hette Lowe.

Crafts Gunde-kalling är perfekt på vintern, vid längdåkning. Flera här har tyckt att vindskyddet är onödigt, inte jag. OK, man kanske borde ha det vindskyddande lagret längre ut men på det här sättet är man säker på att det täcker det mesta. Att slippa fartvinden i nån utförslöpa vid minus 15 är mycket trevligt.

Annars brukar jag använda nån Fjällräven-variant i syntet som var från en provkollektion som reades ut för ett antal år sen. De börjar dock bli utslitna.

/Håkan
 
Ulvangs ullkallingar.

Så fort temperaturen ute har kommit under 10 grader så åker de på. 100% merinoull från Ullvang. 10 dagar vinterfjäll och inte en tillstymmelse till odör. Kan man inte säga om de syntetvarianter jag testat! Håller värmen och är riktigt sjysst passform faktiskt. Var värda alla 250 NOK jag gav för dem

/Vräkbjörn
 
Gunde, kronans och tights

Crafts GUNDE när det är risk för kyla och drag kring de nedre regionerna. Kronans för slit och släng användning.

När jag långvandrar har jag ett par halvlånga newline tights närmast huden. Finner risken att drabbas av (det som av någon för mig okänd anledning kallas) "infanterield" minst då.
 

Guest

Gäst
Sloggi Micro Shorts (finns som Mid och Long också). Det finns inga som rockar mer än dom. Känns inte ens att dom sitter på. Craft, Patagonia och Haglöfs åkte ut med tvättvattnet efter att jag prövat Sloggi. Inte farligt dyra heller, 140 pix styck.
 
There can be only one...

pair of underwear on you...

Håller med Zebullah! De skönasete är Brynjes hipster. De är lite svåra att få tag på, men jag har provat de mesta olika modeller och märken, allt från Houdini, Pataonia, olika kvaliteer från Haglöfs, Craft och New line. Dessutom några olika ullmodeller. Men inget slår Brynjes hipster kallingar. Det är bara utseendet som går bort, men vem bryr sig om det. Kasslervarningen får man ta. Det som gör dem överlägsna är att de tar åt sig minst fukt av alla. Går utmärkt att använda från +35 till -35. Just därför att de inte binder fukt.

Därför går tyvärr all ull bort. De kan gärna vara andra lagret men inte närmast huden. Ull är bäst vid lågintensiva aktiviteter, kanske vissa typer av jakt när man rör sig lite.

De finns dock att beställa på sportsnet och att köpa på Kungsgatan i Stockholm.
http://www.sportsnet.se/mar_se.shtml

Har två par som hänger med på allt från löpning sommar och vinter till vandring, jakt och annat. Gjorda för tvätt i 60 grader och har varit mycket nöttåliga och visar inga nötskador trots långt över 100 tvättar. En bra detalj är att de heller inte tar åt sig lukt.

Lycka till!/Christer
 
Fy på dig läraren...

det blev en sopig länk. Men välj
"underkläder", sedan
"Brynje" och hurra!!!!
Där finner du Brynje hipster!

Christer
 
Ull

Jag kör på Janus boxers i merinoull, sköna, inte alls för varma sommartid och skickar fukten vidare oerhört snabbt. Fast då kostar dom 250 spänn också.
 

avslutad210712

Gäst
Re: Plastpung?

Nordesjö; sa:
Läraren; sa:
De skönasete är Brynjes hipster.

Men allvarligt... det där med att slå in paketet i ett lager "windbloc" när det är ventilation man vill åt. Ska de va nå? Jag tycker det verkar "nämen se godagens herr infanterield".

Om man tar på sig sina ultramoderna ytterkläder så får man nog winbloc hur som helst. Dessutom fungerar kallingarna perfekt så jag struntar i om teorin är felaktig bara praktiken fungerar (dvs jag är inte militär där kartan råder över verkligehten) *L*
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Silver Fang Vilka byxor för vandring Kläder 18
Silver Fang Vilka vandringsstrumpor Kläder 24
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
Vanish Vilka handskar använder ni? Kläder 26
jonkandonkan Vilka tumvantar? Kläder 35
winklerr Vilka skor skulle ni valt? Kläder 14
speedy Vilka är topptillverkarna? Kläder 39
waltruz Vilka byxor är lämpliga för mig? Kläder 42
Smogz Vilka sandaler är bäst? Kläder 18
oloeve Vilka tumvantar ska jag välja? Kläder 16
avslut0908 Vilka kängor? Kläder 4
BJK Vilka strumpor? Kläder 8
Vandrare Elsulor, är det något att ha, och i såfall vilka? Kläder 10
Roypeter Vandrarkängor, vilka märken kan man lita på? Kläder 21
AddeKeb Vilka byxor är bra??? Kläder 2
CarolinaS Kängor från Beck- vilka strumpor? Kläder 6
dogmatikern Vilka vantar ska jag välja. Kläder 12
philipalm Vilka skidbyxor ska jag välja? Kläder 17
Wad Vilka skalbyxor rockar mest? Kläder 6
lindau Vilka byxor ska jag köpa? Kläder 4
Vilka sockor? Kläder 13
sverigeturist Kalsonger med gylf Kläder 10
Raud Kalsonger/underkläder för vandring Kläder 31
Tomas Eklund Antal kalsonger och strumpor i packningen för en veckas vandring Kläder 25
Damberg Kalsonger i merino? Kläder 17
dajo Kalsonger som i första hand andas och inte värmer. Kläder 47
KamratJonas Kalsonger för löpning. Kläder 13
mijo75 Söker varma fleace kalsonger/cykelbyxor Kläder 6
bergholm Cykel-kalsonger? Kläder 1
ratatosk Kalsonger Kläder 0
balo Understalls kalsonger Kläder 8
Avslutatmedlemskapx Källa för active kalsonger? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.