• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vildmarksleden (hindås-skatås)

det var en greit tur och en förfärlig tur att det fanns folk som tatt med sig gps och kompass. enbart karta hade knappast räckt. på en del ställen var det välmarkerat och tydligt, men på alltför många ställen är risken att välja fel väg stor. så gps är ett hett tips för alla som vill gå...

men liiite långsamt för min smak var det nog... nästa gång får ni ge mig packningen så att mitt spring i bena inte märks lika mycket... dock ska villigt erkännas att jag var bra slut när jag efter tio timmar kunde slänga mig ner på soffan därhemma.
 
Nja, riktigt vilse var vi ju aldrig. Det var ju bara där skogsmaskinerna hade gått bärsärkargång som vi kom lite snett och missade avfarten. Jag tycker karta och kompass räcker fint, bara man håller koll på var man är, och det gör man ju :)

Farten var det inget fel på, vi gick ju i grupp och då är det gruppens fart som gäller. Men det kan ju inte ha gått så långsamt, du hängde ju inte riktigt med uppför Getryggen ;)
 
Trevlig vandring helt klart. Tycker att vi får tacka Ratflink som drog ihop denna tur även om han inte dök upp... Jag kommer ge mig ut o njuta lite av naturen på Stora Amundsön på onsdag o är det nån mer än jag som är ledig då är det bara att hänga på om man vill. Inga 35 km som i lördags men utan desto mer kaffe o macka.
 
Ja, och tack till Niklas som ledde hela utflykten! Och till alla andra för sällskapet :)

Skulle vi ta en tur till Borås också, eller hur var det?
 
Tycker jag absolut. Knalleleden är dock 45 kilometer så då börjar det bli rätt ansträngt att ta på en dag. Övernattning i Hultafors är troligtvis den enklaste lösningen.

Jag har tyvärr bara två öppningar kvar innan midsommar och det är 4 april och 23 maj.

Ett alternativ är också att följa Europaled 1 söderut istället för norrut, det är cirka 30 km mellan Skatås och Hjälmared.
 
Både 4 april och 23 maj funkar för mig. Vid det laget bör jag kunna gå 50 respektive 60 utan att krokna (Nijmegen-träning), så det blir daxtur då igen, men det hindrar ju inte att de som vill delar upp sträckan på två delar. Jag är glad om jag får sällskap första halvan!

Annars funkar den där andra turen också, på 30 km.

Ska vi säga 4 april?
 
Vad sägs om 4 april -

07:51 Centralstationen Göteborg
09:18 Hindås Station
Restid 01:27 Grön Express, Buss 611

Sedan går det ett tåg tillbaka till Göteborg klockan 18:59 eller 19:25 från Borås.
 
Det ser jättebra ut, men om vi alla ska vara på plats i Borås till sista tåget som du nämner gäller nog att vi ökar farten, eftersom sträckan är längre än sist men inte tiden.

Jag vill i vart fall!!
 
Går en buss 1 timme tidigare så man får totalt 11 timmar på sig, men det beror ju lite på intresse. Själv kommer jag ju ta mer eller mindre löparutrustning för att hänga på dig :)

Monica vill du posta en ny tråd om det hela, så själva rubriken blir mer rätt för andra möjligen intresserade?
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.