• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Vildmark & Äventyr 2004

Snart är det dax för en av årets höjdpunkt friluftsmässan.

http://www.vildmarksmassan.se/

Tänkte höra vad ni har för förväntningar eller om ni har fått en uppfattning om mässan redan nu?

Vad kommer ni absolut inte missa på mässan?

Berätta:::

Själv så tycker jag hemsidan är betydligt bättre än tidigare mer info och "mässkassen" var en bra sak tycker jag.

Vill ju inte missa seminariet:
Cykeläventyr i Tibet med Corax.

Åsikter tack
MVH
Kim
 
kim1; sa:
Snart är det dax för en av årets höjdpunkt friluftsmässan.

Du menar det där spektaklet som genom åren bjudit på husvagnsutställningar och andra höjdare. I år har de till och med en terrängbana för bil.

Ja det är verkligen ett eldorado för vildmarksälskande människor.

mvh Christian
 
chralm; sa:
kim1; sa:
Snart är det dax för en av årets höjdpunkt friluftsmässan.

Du menar det där spektaklet som genom åren bjudit på husvagnsutställningar och andra höjdare. I år har de till och med en terrängbana för bil.

Ja det är verkligen ett eldorado för vildmarksälskande människor.

mvh Christian

Missade husvagnarna totalt förra året! Var det något att ha?

Själv passade jag på att prata med olika tillverkare om deras produkter och köpte en del till billiga mässpriser.

Man tittar ju på det man är intresserad av. Husvagnar är inte riktigt min grej.

Många intressanta föredrag finns det även att lyssna på i år också.

Finns säkert en hel del "guldkorn" mitt bland allt publikfrieri.

MVH
Kim
 
Har gått på den där mässan något år och blivit besviken varje gång. En jäkla massa jaktkläder och nästan inget som kittlar i min mage.

Men i år går det rykten att Kåtträffengänget ska gå runt i T-tröjor och spexa. Nån som hört nåt om det?

/ G
 
Byt plats!

Kan man inte byta plats på Getouts "Fair enough" och den där jakt- och husvagnsmässan?

Flytta Vildmarksmässan till Bodafors och kör Fair Enough i Stockholm.
 
Jaha, rapport från V-marksmässan: Lundhags visade upp en kollektion (höst 2004) av skalplagg i eVENT. Såg rätt okej ut. Tyska Vaude hade bästa läget, och en fin regnjacka för cykling bland annat. Ola Skinnarmo satt och slöade med några "hangarounds" i Goretex monter, mittemot Janne Corax dito, utan någon Corax i. Några småungar klättrade på klätterväggen just intill. Där stod också Utsidans representanter brevid såväl Outside som Brant. Mitt i hallen stod nåra gubbar i gröna tröjor och kastade spö i en bassäng. Några norrländska kommuner försökte som vanligt dra till sig turister med hjälp av tjärlukt, granris och bilder på fjäll och skog. Rätt mycket kanoter, fiskegrejor och fågelskådarprycklar. Inga höjda ögonbryn direkt, men helt okej tidsfördriv några timmar.

/ G
 
Jo jag glömde en grej, och det var en vattentät ryggsäck (runt 70 liter) från Roline ( http://www.roline.nu/ ) som vägde nästan ingenting. Säcken bestod av ett kraftigt bärsystem med en nätpåse som hade en löstagbar vattentät packsäck i. Spännande. Tyvärr hittar jag den inte på deras hemsa. Montern ligger alldeles vid ingången till mässhallen. Check it out.

/ G
 
Tack för varningarna

Alla föregående mässor har jag lämnat med en viss undran: "Varför gick jag inte ut i skogen istället?"

Bangar nog mässan iår till förmån för vårvädret.

/Staffan
 
Vildmarksmässan var största floppen...var där idag och blev så otroligt besviken. Ingen fart, tråkiga utställare som bara stod och pratade i sina mobiler, tråkiga montrar. Tur att jag inte behövde betala inträde eftersom det inte skulle ha varit värt de 120 kronorna. Gå inte dit!!! Lägg pengarna på något annat istället.
 
På väg till mässan idag...

Ja. Blandade reaktioner -som vanligt. Jag skall dock åka dit och bilda mig min egen uppfattning. Hoppas "Vandra i Alperna-seminariet" motsvarar förväntningarna. -Och kanske jag hittar någon Foto-utgåva jag ännu inte sett...
-joakimr-
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.