Vikbara lätta solceller

Vilka olika märken av solceller har du erfarenhet av?
Jag har testat några olika.
Har aldrig köpt någon från någon "stor" leverantör, utan handlat direkt via aliexpress/amazon. Tror den jag har kvar heter X-dragon.
Jag tror inte det är någon som helst skillnad mellan solceller. Vissa är säkert mer påkostande med bättre material o.s.v., men i slutändan är det några solpaneler som är hopsydda och lite elektronik med ett par USB-portar.

Den här är säkert helt OK. (en som dök upp när jag googlade, jag har inte testat just den):

EDIT:
Här har du en som ser lite mer ruggad ut. Ska stödja QC3.0, och det är ju bra förutsatt att man har så mycket sol att det fungerar.

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Tack för att du påpekade att redigerat inlägget. Jag hade nog missat det annars. På senaste solcellen du länkade till finns även DC-port. Vad använder man den till?
DC-uttaget levererar, i just detta fall, 18V via en sån där klassisk "pinne-laddare" som användes till alla bärbara prylar innan man gick över till laddning via USB. Du ser på bilden vad jag menar. "Solporten" på goal zero var av den typen också.

Det viktiga är att den har 1st USB-C och 1st USB-A, för det är ju det man använder idag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips