Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Vikbar/uppblåsbar kajak

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ok, då finns det ju en del.

Faltkajaker/Uppblåsbara jag haft själv som ligger inom budget:

Advanced Elements Airframe, 3-4 tusen? Minns inte riktig. - Undvik, en tillsnyggad badring, rätt hopplös med rutten kvalitet och dåliga ventiler.

Gumotex Safari - ca 5 tusen, kort och bred uppblåsbar, mycket stryktålig, jag använde min för såväl forst som surf med vassa klippor och stenar, höll bra. Inget för öppna vatten och långsam, men Gumotex har andra som passar bättre för rekreation, Solar 410 kan nog passa.

Pakboats Puffin Swift - ca 8 tusen. Ser klen ut men håller bra. Jag använde min för flerdagarsturer i skärgården många gånger. Ganska enkel att sätta ihop.

Sistnämnda två märkena och modellerna säljs av AvanzaKayak i Älvsjö (http://avanzakayak.com ) och Per brukar kunna ordna med provpaddling om du är i Stockholmsregionen.

Sen har jag haft Feathercraft Kahuna och nu Nautiraid Narak, men de ligger kring 30 tusen så overkill för dig då.

jag var på Dechatlon i bromma idag. Såg att de hade flera olika uppblåsbara kajaker för ett ganska lågt pris. 4-6000 tror jag det var.

Såg även att de hade lösa segel man kunde köpa för 6-700 nånting. (Såg att nån snackade om det här förut) Skulle va kul att testa om det verkligen ger nån extra skjuts.

Point 65 har en delbar kajak som heter Martini. Består av två bitar. Enkelt att förvara och ta med sig. Inte uppblårbar men kanske ett vettigare alternativ.

http://www.point65.com/Default.asp?page=kayaks&kayak=41

Japp en sådan är jag ägare till sen ett år tillbaka. En kul liten kajak som duger till mer än man tror. Funkar att paddla överallt. Det enda jag undviker är vind mer än 6-7 m/sek.....En av de första turerna jag tog var utanför Gålö i 10 m/sek och det gör jag inte om. :)..Blir lite väl mycket guppande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips