Vika eller knöla sovsäck

Re: Dåligt dåligt!

OffPist2000; sa:
Länken i förra inlägget. Att så föråldrade sätt att få uppmärksamhet fortfarande existerar. Förmodligen är deras produkter lika åderdomliga som deras marknasföringsknep. Dvs, nakna kvinnor lite här och var, på marken, i sovsäcken, på flygplatsen ......

Suck!

BAH!
Se det från den ljusa sidan, jag vet inte vad företaget tänkte på men jag tycker att sida var lite schönt hippi-retro, kolla in snubben å brudarna... Visst e det 60-tals varning på det?

LYSANDE!!

Retro så det stänker...

Jo, det är helt klart "retro" i alla fall (se bara bilden på deras son under "History of Warmlite - Who are we?" på huvudsidan för ett gott skratt *elak*).

Uppenbarligen har de lagt ner en hel del energi på faktan på sidan, men att använda nakna människor i kampanjen missar nog sitt syfte... Man avfärdar dem lätt som oseriösa då (om de är det eller inte låter jag vara osagt!).

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Visst är det retro

Jag tycker det är ett lysande marknadsföringsknep. Bilderna är ju långt ifrån porriga utan hänvisar till ett frihetstänkande. Man blir ju påmind om hippiekulturen på en gång. Kommer speciellt ihåg en bild jag såg av några hippies som åkte från Norge till Guinea-Bissao med några bussar, som satt fast i Saharaöknen. Där stod de och grävde, lyckliga och obrydda (en av bussarna lär väl fortfarande stå kvar därute).

En liten parallell och visst är vi off topic-är det inte ok i ett diskussionsforum?
/janne

Det är ju så illa

Jag håller fullständigt med OffPist2000 (Dag Gruneau)

Snacka om dålig reklamidé
Dom kunde väl åtminstone plocka bort nakenbilderna
Vem är intresserad av sån't skit när det gäller friluftsliv??

/simon

Det går fortare att knöla också!

Ytterligare en fördel med knölning är att det går fortare än rullning, och kräver mindre utrymme.
Bara att sätta sig i ett hörn av tältet och trycka ner sovsäckamöget i påsen.

Rullar man måste man bre ut sovsäcken, vika den på längden, rulla ihop, hålla ihop den medan man sträcker sig efter påsen för att sedan (om man har rullat rätt) vränga påsahelvetet över säcken.

Så förutom att säcken mår bättre mår du bättre själv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips