Få ner sovsäcken i påsen.

Re: Re: KNÖLA NER

Nordesjö; sa:
glanne; sa:
Vilken välstädad garderob, (långt från ämnet)

För att undvika eventuella missförstånd: bilden är Ikeas. Min egen garderob är mera
"Martin! Måste du ha alla dina friluftprylar liggande här inne - min finklänning luktar korvgrillning!"
"Älskling, det är DINA friluftsprylar också nu."
:)

Hmm, kanske läge att vädra pryttlarna lite innan de blandas med klänningar etc.....

Re: Re: Re: KNÖLA NER

Bomullsmannen; sa:
Hmm, kanske läge att vädra pryttlarna lite innan de blandas med klänningar etc.....
Haha, situationen känns igen. Kavajen som jag använder max två gånger per år luktade betänkligt av rök nu senast den åkte på, eftersom vi har ont om garderober. Således ut med alla handskar, mössor, ryggsäckar, tält och whatnot ur garderoben. Ack att man inte kan hålla föredrag i regnjackan...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Re: Loft

Strykarräven; sa:
ping; sa:
Det där om att säckar inte ska förvaras komprimerade handlar inte om att saker ramlar omkring och klumpar ihop sig,skälet till att sovsäckarna ska hängas upp/ligga löst mellan turerna är för att de ska få en chans att puffa upp sig.Återfå loftet s a s.
(Parentes): Är inte förlorat loft detsamma som att fyllningen tovat/klumpat sig, dvs att fibrerna i dunet eller synteten tappat spänst och därför minskar i volym?

Inte alls,har du tvättat en sovsäck och tumlat den utan rena tennisbollar,då har du en dunsäck med fyllning som har klumpat sig.Tova sig kan väl bara en syntet säck göra,dvs att mattan rivs sönder.Förlorat loft är ungefär som att smörgåspaketet har blivit nertryckt.

peter

Re: Re: Re: KNÖLA NER

Bomullsmannen; sa:

Klart jag vädrar! Ibland känns det som om materialvården när man kommer hem tar lika lång tid som själva turen.

Men efter ett tag sätter sig ju ändå en frisk doft av natur i vissa prylar. Jag är tveksam till att lukten sätter sig i andra prylar, men garderoben får i alla fall en "air".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips