Victor eller Lundhags V12

Jag är i valet och kvalet mellan en Lundhags V12 och Victor 90100. Är det någon som har koll på fördelar och nackdelar så som material etc?
Bägge säckarna sitter bra även om ingen av dem kan mäta sig med Arcteryxs Bora förstås. Då pratar vi å andra sidan om en helt annan prisklass. Tanken är att säcken ska fungera både för skidturer och sommarvandring. Tacksam för synpunkter.

Lundhags!

Jag valde mellan Lundhags V8 och Victor 70-80. Valet blev Lundhags och det har jag inte ångrat! Ryggsäcken satt iofs bättre på mig, men det finns andra fördelar också. Läs recension i recensionsbanken.

Mvh Martin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kan bara tala för victor

Men jag påstår att detta är en mycket bra och komtetent säck. Problemet är väl att det är så mycket lulllull på säcken som man skall plocka av. Är sedan säcken strippad tycker jag att den fungerar fint att bära med. Den är ganska styl och stel men jag personligen föredrar detta framför mjukheten hos många andra ryggsäckar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips