Via Feratta i Dolomiterna

Jag undrar om det är någon som har information om eller kan get tips om var man ska vända sig för information om via feratta/klättring/vandring i Dolomiterna?

Kör,

BB

Bergsports nya Chefredaktör

... kommer tyvärr inte på vad hon heter men hon är nog en hejare på Via Ferrata mm i Dolomiterna och Dollan överlag. Det fanns en artikel i senaste(?) Bergsport som handlade om den årliga dolomitkursen förbundet anordnar där jag fick det intrycket i varje fall.
Kan kolla vad hon heter och ev adress när jag tittat i tidningen annars har nog Svenska Klätterförbundet adressen.

Tjo
/H
[Ändrat av Henke 2001-06-12 kl 12:32]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ewa Hellström-Boström

heter hon, Bergsports chefredaktör. Kolla med henne som sagt. Du kan ringa henne på Bergsportredaktionen på 08-754 76 08. Det går även att meijla henne på ewa@alpinaforlaget.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips