Vem vill hänga med ut?

Hej

Äntligen höst, och jag har en känsla av att många vill komma ut mycket mer i naturen, men att man antingen inte prioriterar det eller inte får med sig någon som vill följa med. Man jobbar, lagar mat, tvättar, plockar och sover och sedan på helgerna är det en massa annat.
Jag brukar försöka komma ut själv då och då och elda, laga mat, övernatta i hängmatta eller tält och ta det lugnt i största allmänhet. Det är svårslaget att vakna upp en senhöstmorgon och se dimman vandra över vattnet och känna den friska luften. Men det vore trevligt att ha fler med sig och det behöver ju inte vara så komplicerat! Är det några här som vill följa med ut vid tillfälle här i Uppsalatrakten? Eller finns det redan träffar att ansluta sig till? Jag skulle gärna komma ut på fler övernattningar och utflykter!

Så det här är en testballong för hur intresset ser ut, kanske är det fler därute som har liknande tankar!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.