Vem ska vandra och fiska ?

Hej,

Jag heter yann och brukar varje år åker tåg till norrland för att vandra och flugfiska en vecka. Jag har redan varit i kaitum området, padjelanta och alesätno. Jag har inte bestämt mig just nu men tänkte prova reisedalen i norge. Finns det någon som har varit där ? Finns det någon annat som brukar göra det (vandra en vecka och fiska). Jag har aldrig träffat någon annat, bara killar som flygger med helikoptern, vilken tror jag är emot aventyrlig tänkande.

jag gör det också, det blir nog padjelanta i år, fiskar både haspel och fluga.

min erfarenhet är att folk främst vandrar eller fiskar. helikopterfiske är jag inte så förtjust i. har fått för mig att det främst är lata rackare som flyger upp med några flak öl.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag kombinerar också vandring och fiske. I fjol blev det Rago Nationalpark i Norge, i år blir det Arjeplogsfjällen. Förhoppningsvis hinner jag iväg på 2 turer men var och exakt när den turen blir är inte bestämt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips