Vem ska vandra och fiska ?

Hej,

Jag heter yann och brukar varje år åker tåg till norrland för att vandra och flugfiska en vecka. Jag har redan varit i kaitum området, padjelanta och alesätno. Jag har inte bestämt mig just nu men tänkte prova reisedalen i norge. Finns det någon som har varit där ? Finns det någon annat som brukar göra det (vandra en vecka och fiska). Jag har aldrig träffat någon annat, bara killar som flygger med helikoptern, vilken tror jag är emot aventyrlig tänkande.

jag gör det också, det blir nog padjelanta i år, fiskar både haspel och fluga.

min erfarenhet är att folk främst vandrar eller fiskar. helikopterfiske är jag inte så förtjust i. har fått för mig att det främst är lata rackare som flyger upp med några flak öl.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kombinerar också vandring och fiske. I fjol blev det Rago Nationalpark i Norge, i år blir det Arjeplogsfjällen. Förhoppningsvis hinner jag iväg på 2 turer men var och exakt när den turen blir är inte bestämt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips