VECKOTUR med 4kg packning!

xyzxyz

Avslutat
Fem spänn på att det blir en 70-talist som drar igång nästa världskrig och att det är en 80-talist som trycker på knappen: "Öh, vadå, tror du jag menade att du skulle skicka iväg den där över Shanghai eller?"
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Re: Re: Re: Vad ska man säga

strand; sa:
Jag vet inte riktigt säkert om du menar allvar med det här Martin, (men man ska kanske titta i din profil när du är född) ;)

Nej, jag skojade såklart när jag skrev att jag inte menar det där med åttiotalister.
Jag är född 1983.
Närå. Bara skojar. 1972.

Är det bara jag som tycker att det här börjar kännas som en Hassan-sketch från 1993? Ironiserande om ironi är fett ute. Men om åttiotalisterna kunde återuppväcka utsvängda brallor utan att begripa att det är fult så ska de väl kunna köra en liten ironi-revival utan att begripa hur det funkar också.

(Är åttiotalister en folkgrupp? I så fall kanske jag ska börja skriva på ett öppet brev där jag säger att jag inte alls menade att hetsa mot dem :))


Huuuur som helst... FYRA kilo? Minsann! Det är inte mycket.
 
Re: Re: Re: Vad ska man säga

strand; sa:
Jag vet inte riktigt säkert om du menar allvar med det här Martin, (men man ska kanske titta i din profil när du är född) ;)

Nej, jag skojade såklart när jag skrev att jag inte menar det där med åttiotalister.
Jag är född 1983.
Närå. Bara skojar. 1972.

Är det bara jag som tycker att det här börjar kännas som en Hassan-sketch från 1993? Ironiserande om ironi är fett ute. Men om åttiotalisterna kunde återuppväcka utsvängda brallor utan att begripa att det är fult så ska de väl kunna köra en liten ironi-revival utan att begripa hur det funkar också.

(Är åttiotalister en folkgrupp? I så fall kanske jag ska börja skriva på ett öppet brev där jag säger att jag inte alls menade att hetsa mot dem :))


Huuuur som helst... FYRA kilo? Minsann! Det är inte mycket.
 
En kväll när jag läste inläggen så skrattade jag högt!
Detta är underhållning på hög nivå och det säger jag som är född i slutet av 40-talet.
Jag har tältvandrat veckovis med kompisar både i Sarek och Jojoleden m.m. och vad jag minns så hade vi 18 kilos packning per gubbe.
Numera är jag bekväm och bor helst på ett och samma ställe och gör dagsturer på upp till 7 timmar.
Tack för underhållningen!
 
christer49; sa:
En kväll när jag läste inläggen så skrattade jag högt!
Detta är underhållning på hög nivå och det säger jag som är född i slutet av 40-talet.
Jag har tältvandrat veckovis med kompisar både i Sarek och Jojoleden m.m. och vad jag minns så hade vi 18 kilos packning per gubbe.
Numera är jag bekväm och bor helst på ett och samma ställe och gör dagsturer på upp till 7 timmar.
Tack för underhållningen!

Och jag som är född 1944 tycker jag är för ung för dagsutflykter!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Latin

Jag tycker vi övergår till att diskutera på latin!

Omnia mea mecum porto.

default.asp')
Quiquid latine dictum sit altum viditur ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
 
Inte för att jag känner mig för gammal för ledenvandringar. Om jag vill vara social med min sambo, som vill ha tillgång till varm dusch m.m. varje kväll, så får jag jämka. Tror väl inte att jag är ensam om den situationen!?
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.