Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad gäller det havererade svenska torskfisket så är det i alla fall uppmuntrande att det i Lysekilstrakten nu finns flera årsklasser småtorsk och även några större klunsar. Gissningsvis är det fredningen i Gullmaren som gett resultat. Fler fredningsområden, förbud mot bottentrålning längs våra kuster ochstopp för strömmingsfisket så kan det nog bli ordning igen. Men det är väl lika orealistiskt som att tro att våra makthavare ska få ordning på klimatet...
Dagens resultat på ett kyligt och trögfiskat Marstrand gav en 4:e plats av 7 deltagare . Fångsten bestod av 4 stensnultror, 3 svart smörbult, 1 vittling och 5 torskar under tävlingsmått som simmar vidare = 53p
Dagens resultat på ett kyligt och trögfiskat Marstrand gav en 4:e plats av 7 deltagare . Fångsten bestod av 4 stensnultror, 3 svart smörbult, 1 vittling och 5 torskar under tävlingsmått som simmar vidare = 53p
Du räknar som du vill men i vår tävling godtas fiskar även under minimi- och över maxmått (men de ska givetvis återutsättas). Å andra sidan lär 53 poäng räcka den här omgången för det verkar nappa dåligt i Anders fjord, snipjägar´n har lagt upp båten, vad Ahvenet gör vet jag inte och själv planerar jag ett bompass (havsöring) på söndag...
Lyckades få min minsta regnbåge på 50 år vid torsdagens bryggpimpel på 1cm is. 30cm var den , troligen har en liten slunkit med vid isättning men finns en liten chans att en lek lyckats. 11p blir resultatet.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer