Veckotävlingen

Lyckad dag på Marstrand då jag segrade i KM-tävlingen med 6 arter. 10 torskar (1 mattorsk och 9 under tävlingsmått som simmar vidare), 9 vittlingar, 5 stensnultra, 3 skärsnultra, 2 berggylta och 2 svart smörbult vilket ger 91p under veckan.

På lördag spolierar en familjesammankomst alla möjligheter till fiske (smällar man får ta som far och mor/farfar...) och på söndag råder kulingvarning i mina vatten. Därför anmäler jag mig för fiske i morgon och så får vi väl se om det går att realisera.

Omgång 34

fiskarlennart, 91 p
Ahvenet, 0 p
lausvik, 0 p

Totalställning efter omgång 34

Ahvenet, 61 p
fiskarlennart. 57 p
pegason, 49 p
lausvik, 33,5 p
Norgefiskaren, 32 p
Lillgrabben, 17,5 p
Trasselkludd, 3,5 p

Den här omgången vann Lennart i utklassningsstil. Jag och Ahvenet kammade noll medan övriga höll sig hemma. I sammandraget är den enda ändringen att jag segade mig förbi Anders.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Jag trodde jag fått på en torsk idag, men det visade sig vara ostron- och musselskal. Det gungade fint medan jag drog hem det.
En säl var på besök i hamnen också.

0 poäng.

Bilagor

• IMG_8010.jpeg
    IMG_8010.jpeg
    3.7 MB · Visningar: 61
  • IMG_8011.jpeg
    IMG_8011.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 56
Var det så att man inte behövde anmäla på söndag om man inte fiskat tidigare i veckan så vart det en liten tur till Marstrand som gav 1 torsk 5 stensnultror och en rötsimpa vilket ger 37 eventuella poäng.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips