Veckotävlingen

Idag blev det ett litet återbesök dit allt började. Sjön och platsen jag började mitt fiske. Blev några kast med flugspöt och det blev en liten abborre.
Idag blev det en sväng i havet. Det blev en massa vitling, de flesta felkrokade men minst två hade trätt sig rätt på kroken. En berggylta. Två havsöringar. Fick se och känna en del fisk som lämnade innan båten också.

11+12+11+12=46 poäng.

Gör en typ "anmälan": 5/8 Måndag.
(Frugan vill "åka runt med båten, ha med fika och titta på omgivningarna")
Jag tar med fiskeprylarna....

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Rapport 5/8 Måndag:
Med frugan i båten, solstol, smörgåsar, bullar, muffins, kaffe och bubbelvatten.
Jag hittade ett par riktigt bra ställen med Abborrar, så därför blev inte så mycket båt-åkande.
Frugan provade också att fiska, men solade mest och skötte markservicen. Hon nollade.

Jag upplevde däremot mitt livs bästa abborrfiske:
3st (58, 63, 33) och 44st abborrar (största 38cm).

Bilagor

• IMG_6891.jpeg
    IMG_6891.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 83

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.