Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En pigg efterleksgädda på dryga kilot blev dagens fångst. Att stackarn kom från en lekvik syntes för någon elak kärring hade bitit honom över stjärten...
Trögfiskat på Marstrandskulan men blev några arter ändå. 10 stensnultra, 5 svart smörbult, 1 rötsimpa och 4 torskar över lagmått men under tävlingsmått på 40cm dessa simmar vidare = 60p
...och de som gnäller över att det är "trögfiskat" för att i nästa andetag redovisa 60 poäng vet jag vad jag ska göra med nästa gång vi befinner oss på samma brygga.
Det blev lite fiske igår på kvällen. Tyvärr så hade jag inte bett nog att anmäla det. Det blev tre öringar och en tappad. Öringen på bilden visade sig större än väntat. Annars hade jag nog inte vågat att stanna upp för att fota den.
Idag kanske jag får nytta av nybundna assistkrokar. Vi får se vad vinden säger.
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Inför årets vandring låg som en grundidé att få med en större topptur och att turen som helhet inte skulle vara avhängig av alltför långa ...
3 kommentarer
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer