Veckotävlingen


Vet inte om det vore så intressant att se en (smått överviktig) gubbe släpa och slita med en båt!
(Om spektaklet dessutom pågår i över 30min, tröttnar nog de flesta).

Well, båten kom i, elmotorerna och elektroniken kom igång, jiggarna flög hit o dit, inte ett pet.
Sjön var, som vanligt (andra gången jag gör ett besök) helt död!

Efter några timmars letande, hittade jag tillslut två stim med småfisk. Provade mängder med jiggar, hårdbeten och i alla tänkbara färger, dött!

Ok, får bli ett bompass. Styrde mot rampen, monterade ner elektroniken, packade i ordning och lekte i stället med uppdateringen av frontmotorn.
Fick då syn på en liten vassrugg och tog åter fram ett spö och en jigg. Man kan ju alltid ta ett sista kast....

20221105_132159.jpg

Rapport 11/5 Lördag: 1st abborre (39).
 
Som svarta prickarna är det någon parasit?

Fångad idag på flugspö. Försöker fånga sillen på fluga nu.
 

Bilagor

  • C71CD036-9448-40B6-8EF5-0F5B5CDB700B.jpeg
    C71CD036-9448-40B6-8EF5-0F5B5CDB700B.jpeg
    370.8 KB · Visningar: 47
IMG_20221106_130457063_HDR.jpg


Öringarna brukar ha svarta prickar men någon sådan fick jag inte idag. Inget annat heller (om man bortser från en skön stund, gott kaffe och annat som hör en fisketur till men som inte ger poäng i vår tävling).

0 p.
 
Resultat omgång 44

fiskarlennart, 51 p
pegason, 11 p
Ahvenet, 11 p
lausvik, 0 p


Ställning efter omgång 44

fiskarlennart, 126 p
lausvik, 74 p
pegason, 69,5 p
Ahvenet, 69 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 48,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Lennart var ute på Marstrand. Anders deklarerade att han satsar på nästa års tävling. Trassel postade sedelärande serieteckningar. Snipjägar´n sjösatte och nollade. Nästan. Ahvenet fick en skitliten prickig torsk och själv fick jag inget annat än kaffe och piprök.

I sammandraget utökade Lennart sin ointagliga ledning, vägrar Ahvenet att släppa iväg pegason och de båda ligger nu onödigt nära mig. Det lackar mot jul och är fortfarande (bortsett från förstaplatsen) spännande.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...