Veckotävlingen

Regnbågarna var på hugger denna dag
278212165_5692328077467057_8607092627294759533_n.jpg

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
TL, som är lika lyhörd som han är omutligt rättvis, har förstått att det finns deltagare i veckotävlingen som har så kallade liv och sysslar med något de kallar livspussel. Tydligen handlar det om att de har sneda prioriteringar ellar att de av andra skäl råddat till det så att annat än fiske ibland kommer i första rummet. Med hänsyn till detta ändras förutsättningarna för omgångens abutaicrally så att alla, oavsett vilken dag de väljer att fiska med denna förträffliga rulltyp, får en frisläng (dvs en extra tävlingsdag). Man kan alltså fiska tre dagar denna omgång förutsatt att man åtminstone en av dessa gör det med en inkapslad hasperulle.

Senast ändrad:
Anmäler härmed fiske, med Abumatic, på fredag. Förutom min nyservade Abumatic 120 så har jag laddat en Abumatic 150 med fräsch 0,35 mm Platil nylonlina. Till skillnad från Håkan tänker jag använda fullt moderna spön.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.