Veckotävlingen

IMG_20230831_161755912.jpg

Tack Ahvenet för ett trevligt torskfiske!

Resultat omgång 34

pegason, 33 p
Ahvenet, 24 p
fiskarlennart, 12 p
lausvik, 0 p

Ställning efter omgång 34

Ahvenet, 64 p
fiskarlennart, 54,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 38,5 p
lausvik, 32,5 p
Trasselkludd, 7 p
Snipjägarn´s grabb, 3 p
Maya, 2,5 p

Om inte Anders ger sig ut i älven eller i sin nya båt så är han snart upphunnen och omsprungen av snipjägar´n...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Resultat omgång 35

fiskarlennart, 31 p
Ahvenet, 23 p
lausvik, 12 p
Trasselkludd, 11 p

Ställning efter omgång 35

Ahvenet, 67 p
fiskarlennart, 58,5 p
Norgefiskaren, 41,5 p
pegason, 38,5 p
lausvik, 34,5 p
Trasselkludd, 8 p
Snipjägarn´s grabb, 3 p
Maya, 2,5 p

En (1) poäng knappade Lennart in på Ahvenet. Intet nyt fra Vestlandet. Trassel knep en fin liten öring.

Blev en sväng till Marstrand med frugan , tog med 5 räkor och några maggot. Fiskade en knapp timma på 2 olika ställen. Redan på första nedsläppet högg 2 gråsejar och det fortsatte att hugga hej vilt. Plötsligt fick jag en sill, något jag aldrig fått tidigare på Marstrand och vi har endast fått 2 små på alla de kulor vi avverkat på ön, denna var över 20cm. Blev 13 gråsejar och 5 sillar på denna plats. Vi tog färjan tillbaka till Koön och efter en glass tog jag fram pimpelspöt och agnade med maggot och fick 7 stensnultror och en berggylta. Dagens poäng 4 arter x 10 = 40 + 10 +5 +7 +1st = 63p . Sillarna tänker jag röka och 5 gråsejar blir till mat och resten går till de ständigt hungriga katternaprocessed (21).jpeg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips