Veckotävlingen

IMG_20230323_154138033.jpg


Ån var som en fors och omöjlig att fiska i så jag gav upp efter några kast och drog till kanalen. Även där var vattnet högt men mer lugnflytande. Någon gädda fanns det dock inte eller så var de för köldstela för att bry sig om mina beten. 0 p.
 
Resultat omgång 12

lausvik, 0 p


Ställning efter omgång 12

Norgefiskaren, 16 p
lausvik, 14,5 p
fiskarlennart, 13 p
Ahvenet,11,5 p
 
Premiär för havsöring på västkusten idag.
Vädret fram tills idag har varit rätt styvt.
Idag var förutsättningarna inte direkt bra.
Solsken och vind ifrån nordväst. Väntade med att gå ut tills vädret inte skulle kännas som minusgrader.
Första platsen kändes lovande en stund men plötsligt död då botten gick över till lera.
Sedan leta nya platser men det blev inte bra. Så vi bestämde oss för att åka till en känd plats Som brukar vara bra genom större delen av säsongen men fiska på dom grundare platserna. Dom var upptagna.
ställde oss en bit ifrån övriga fiskare. Som trots att det var en annan plats än vi tänkt oss visade sig vara rätt. Jag fick snart på en fisk. Var rätt säker på att det var en lovlig fisk. Den var mer i luften än vattnet och såg ut att vara en hyfsad fisk. Trodde jag skulle tappa den då den var så mycket i luften. Men det höll hela vägen till håven. Där lossade kroken ganska omgående.

Strax därefter krokade jag en mindre som klev av rätt snabbt.
 

Bilagor

  • B7068E48-6177-4C3E-B7B2-E9BE412F6667.jpeg
    B7068E48-6177-4C3E-B7B2-E9BE412F6667.jpeg
    174.1 KB · Visningar: 84
Resultat omgång 13

Ahvenet, 11 p


Ställning efter omgång 13

Ahvenet,17,5 p
Norgefiskaren, 16 p
lausvik, 14,5 p
fiskarlennart, 13 p


Ahvenets premiäröring (för det var väl inget aprilskämt eller, som fransoserna säger, aprilfisk?) tog honom i ett huj från fjärde och sista till första plats i sammandraget. Det mäktigaste rycket i tävlingens historia! Annars är det väl som att varken fisket eller tävlingen kommit igång riktigt ännu denna märkliga vinter eller vår eller vad tusan det nu är för årstid...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.