Veckotävlingen

IMG_20221009_151938621.jpg


Det är bara att ta en dubbelnolla till protokollet. Jag är nöjd och glad med att ha fått vara ute och fiska två underbara oktoberdagar. Och pizza är också gott...
 
Uppe tidigt, typ 06, och termometern visade -1.
Kröp snabbt ner i bingen och snusade vidare.

När jag så äntligen orkade släpa mig upp, visade mobilen att Hotlove (som inte fiskar på söndagar)
skulle ta ett kortare pass och undrade om jag ville haka på.
Sms:et från Hotlove var redan en timme gammalt och när jag ringde var han redan vid rampen....

Men då bilen redan var packad och redo, kokade jag kaffe och plockade med mig en påse bullar,
samt slängde mig ut i bilen och gasade iväg.
45min senare sladdade jag in vid rampen och Hotlove höll fortfarande på med "elektroniken" i båten.
Så även om jag var väldigt försenad, var jag ändå framme i rätt tid.....

Vid första "spotten" fick jag äntligen använda "sportfisketävlarnas uttryck": "First cast - Boom".
En vacker snipa på 59cm.
Resten av dagen var blåsig, kall och trögt fiske.

Rapport 9/10 Söndag: 1st (59cm) + 3st abborrar (20, 25, 27).
 
Resultat omgång 40

fiskarlennart, 80 p
pegason, 24 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p



Ställning efter omgång 40

fiskarlennart, 118 p
lausvik, 67 p
pegason, 62,5 p
Ahvenet, 58 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 47,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p


Trassel och Anders noterade - igen - varsin DNF. Lennart åter i gott slag efter förra omgångens relativa bottennapp (då han vann med magra 15 p). Pegason var ute med Hotelloves elektronikspäckade båt vilket gav en hyfsad utdelning som dock inte räckte till vinst i den här omgången. I sammandraget är han nu obehagligt nära mig. Jag får nog ompröva min bompasstrategi.
 
Jag har hört om en och annan torsk likt din förra året. Den som inte kom upp. Torskar i bättre storlek som kunna slita av linor.

I fallet med avsliten lina så vet jag dock inte varför det inte fanns någon slirbroms med eller hur knutarna var.
I mitt fall var det inga problem med vare sig slirbroms eller knutar. Problemet var att jag hade en för klen utrustning för att kunna pressa upp fisken från bottnen (eller överhuvudtaget) och slirbromsen arbetade oavbrutet tills fisken gick fast i någon klippskreva (och den var min lina för klen för att rubba).
 
Vem vet hur många brittsommardagar vi får denna höst? Jag utnyttjar den här och kör ett eftermiddagspass i kanalen, vilket härmed anmäles.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.