Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har alltid pulka med mig, så fäste är viktigt.
Men skulle det gå att få bättre glid genom att vaxa dem så är det ju verkligen bra.
Bara inte hudarna eller fäste blir förstört.
Jag köpte det till mina BD hudar på 90 talet så speciellt nytt är det nog inte. Hade det mest för att undvika infrysning om det var blött ute och stighudarna blev fuktiga blöta och skulle på igen senare på turen.
De ryktades även om att de skulle bli snabbare men det var då inget jag märkte...
Har nyligen insett att man kan/bör vaxa sina stighudar men har funderat ett tag på vilket vax man ska ha. Hittade denna artikel där man i princip vaxar hudarna på samma sätt som belagen, med vanligt glidvax och med vallajärn. Är det en bra metod?
Hur fungerar dina BD kicker skins? Jag beställde ett par häromåret men dom har blivit liggande pga stålkanten inte följer skidans form. Har du böjt till den med lyckat resultat?
Jag har två eller tre par med olika bredd för olika skidor och får stålbiten att smita intill belaget på skidorna utan problem när jag spänner remmen runt skidorna ett par dm framför bindningen.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar