Vattentätt mobilfodral

Om man inte ska prata, utan bara vill förvara telefon eller elektroniska bilnycklar) så kan man köpa en plastask med oringstätning och excenterlås samt halssnodd på Rusta för 5 spänn!
Det läcker inte vid prov i handfatet, man kan inte manövrera telefonen genom den eftersom det är i hårdplast; men man kan läsa på displayen, för den är gjord av genomskinlig plast.
 
Bra tips! För min del är det framförallt i kajaken jag vill kunna prata..du vet orolig sambo, förbannad chef som undrar var f*n man håller hus osvosv.
 
Blåtand-headset är väl billigare än ny mobil? Då kan man förvara mobilen i en sån där vattentät burk och det är bara headsetet som ligger i riskzonen?

Det finns bergis vattentäta blåtand-headset...

(Fast det förutsätter ju att man har en mobil som klarar blåtand:)
 
Boxit är bra

dexecupen; sa:
Vill ha ett nytt vattenTÄTT mobilfodral! Funderar på Aquapack http://www.orust-kajak.se/produkter/aquapac.html eller Boxit http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/5378.htm?_80_569_21 (finns även på Claes Ohlson 250kr)
Ung samma pris, och jag utgår från att båda är bra att prata "igenom". Nå, vad rekommenderas?

/Ola
[Ändrat av dexecupen 2005-09-01 kl 12:48]

Boxit har jag använt under ca 4 år och inte haft några problem tätt och det går bra att ringa t ex med telefonen fastsittande på ryggsäckens axelband när man åker skridsko eller inlines. Är förutom vattentätt även stötdämpande. Blir inte heller så skrymmande i fodralet så det går att ha telefonen i en större ficka även om den är instoppad i fodralet.

Clas i sjön skriver så här om fodralet.

"Mobiltelefonväska BOXIT Passar de flesta telefonmodeller. Väskan är vatten-/dammtät och extra stöttålig. Väskan flyter med en telefon på max 160g. Telefonen kan användas som vanligt då väskan är utrustad med ett vattentätt filter (Gore audio membrane). Fronten är av mjuk plast som gör att det är enkelt att trycka på knapparna."

Thure
 
Boxit

Boxit är betydligt bättre än Aquapack och liknande plastpåsar. Hörbarheten är bättre, hanteringen av knapparna är inget problem och hållbarheten är helt överlägsen. Har haft min i 4 år nu och den är fortfarande helt ok. Jag har aldrig fått in en droppe vatten trots paddling i grov sjö och rollövningar med mobilen i flytvästsfickan.
Aquapack och liknande håller max. en säsong. Jag har haft 5-6 st och alla har börjat läcka i fogen nära låsmekanismen.
 
langby; sa:
Kan rekomendera Haglöfs Watatait som min far använder.

Köpte en Watatait kompressions påse. Den var fullständigt värdelös. Då jag skulle komprimera min sovsäck så pös luften in tillbaka på nolltid. Jag lämnade tillbaka påsen nästa dag och köpte en billig kompressions påse från intersport istället.
Det kan hända andra watatait produkter är bättre....
 
Aqua-pac

Jag har rätt många Aqua-pac (för GPS, VHF, kamera, mobiltelefon mm) och var länge nöjd kund. Men 2 av mina Aqua-pac har spruckit i svetsen, så anseendet har sjunkit, men ej till bottnen än.

Jag har alltid haft möjligheten att ta ur min mobiltelefon resp. VHF ur fodralet då jag pratat, men har provat att prata/lyssna genom plasten, och plasten dämpar ljudet rejält.

En rätt så självklar sak att tänka på angående mobiltelefon, är att man inte kan ha en ”såndär liten hopfällbar sak ” om man vill använda mobiltelefon i ett vattentätt fodral.

Per
 
Tack för tipsen. Har dock hunnit dränka min mobil när den låg i det förhatliga mjukfodralet jag införskaffat på båtmässan. BLir en Boxit till den nya mobilen-bara så ni vet =)


/Ola
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.