Vattentäta skalhandskar

Attans! Följer denna tråd, för jag är också ute efter nya "scramblingshandskar", men alldeles för fattig för de fina xtrafit-modellerna. Nu började jag ju hoppas!
...och så har de bara storlekar från 8 och uppåt. Jag har 6.
Jäkla könsdiskriminering ;).

Storleksdiskriminering skulle jag nog, på sin höjd, kalla det ;)
//Peter

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Attans! Följer denna tråd, för jag är också ute efter nya "scramblingshandskar", men alldeles för fattig för de fina xtrafit-modellerna. Nu började jag ju hoppas!
...och så har de bara storlekar från 8 och uppåt. Jag har 6.
Jäkla könsdiskriminering ;).

Kolla här, finns fler modeller: http://www.ejendals.se/1198.php#doWCM=getProducts,pageid=1198,itemgroup=,selectionhttp://www.ejendals.se/1198.php#doWCM=getProducts,pageid=1198,itemgroup=,top=114,pagingpage=1

Kanske du finner rätt storlek i annan handske, eller ring och prata med Ejendals (varumärket TEGERA handskar) om storlekar!

"Du är alltid välkommen att kontakta oss på Ejendals.
Vi har öppet 08.00 - 16.30 vardagar med lunchstängt 12.00 - 12.45. Sommartid (1/6-26/8) 08.00 - 16.00 vardagar
Telefon 0247-360 00 och fax 0247-360 10. Vår adress för e-mail är info@ejendals.se.
Vår postadress är Ejendals, Box 7, 793 21 Leksand
Välkommen med dina frågor"

Mvh troswe

Du får be dom specialtillverka ett par sexor ;)

Mvh // Johannes

Hehe, detta är Sverige, och SÅ rik är jag inte heller ;).
För de intresserade: Jag kände igen handskmärket från de byggen jag ränner runt på. På hemsidan, som också Troswe länkar till, finns fler vattentäta modeller som kanske t o m passar TS bättre.
Och alla utom en (som börjar på 7) börjar på storlek 8... Tillbaka till köket, tjejer.

Edit. äsch, idag lyckas jag hela tiden missa, att andra redan svarat på samma inlägg...

Hehe, detta är Sverige, och SÅ rik är jag inte heller ;).
För de intresserade: Jag kände igen handskmärket från de byggen jag ränner runt på. På hemsidan, som också Troswe länkar till, finns fler vattentäta modeller som kanske t o m passar TS bättre.
Och alla utom en (som börjar på 7) börjar på storlek 8... Tillbaka till köket, tjejer.

Edit. äsch, idag lyckas jag hela tiden missa, att andra redan svarat på samma inlägg...

Du kanske får inse att du har en onormal storlek på händer för en vuxen och leta bland barnartiklar (junior stl) istället. Alternativt låta någon tillverkare sy upp ett par handskar i din storlek.
Att vissa handsktillverkare inte massproducerar storlekar mindre än stl 8 beror självklart på efterfrågan (läs återigen första mening i detta inlägg).

Rätt fåning och onödig kommentar med att återgå till köket. Knappast befogad (läs min första mening igen).

Lycka till.

Jag har sealskinz. Jag tycker inte de är särskilt bra. Man blir väldigt lätt svettig om händerna. Därefter kylls händer ned,och man blir kall. Det värmer inte mycket... Satsa på merino innervante och sedan eventuell vattentättytterhandske.

Seal Skinz handskar höll inte tätt så de lämnades tillbaka till förmån för Hestra Seam Sealed Shell Mitt köp dem gärna lite större samt komplettera med "fångrem" ska jag fotografera kör jag ofta ett par tighta Power Stretch handskar under.

Bilagor

• Seam Sealed Shell Mitten.jpg
    Seam Sealed Shell Mitten.jpg
    17.7 KB · Visningar: 1,033

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips