För att inte tala om användbarheten hos torrdräkten vid varierande aktiviteter när det regnar eller är ruggigt. Jag använder min till allt från svampturer till isfiske och så är man ju säkrad mot mygg och myror och allehanda småkryp också. I höstas under en veckotur var det torrdräkt på innan jag lämnade tältet och torrdräkt av först sen jag stängt tältdragkedjan för natten, så skön och komfortabel var den. Mygg och myror drällde det av i skärgården.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Våtdräkt vid paddling?
- Trådstartare Welsh
- Start datum
Vilken typ av våtdräkt är att rekomendera vid paddling under vår & höst?
Tjocklek, långärmat, kortärmat, långa ben el.korta ben mm mm??
Skall tillägga att jag inte är ute efter paddling i samband med islossning utan snarare komma igång med paddling på våren innan vattentemperaturen blir badbar.
Jag tar gärna emot förslag på var man kan köpa våtdräkter till bra priser.
Stora storlekar är ett måste, 180cm 107kg.
/ Anders
Som även brädseglare använder jag gärna min våtdräkt till att förlänga paddelsäsongen. Den funkar bra för kortare turer och rollträning tycker jag. Dräkten är 5/3 mm tjock och är inköpt på Surfers i Varberg:
http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1296&categoryid=209&brandid=-1
Ett självklart komplement för mig är lätta och tåliga våtskor i neopren:
http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1322&categoryid=66&brandid=-1
Dessa använder jag för övrigt hela paddelsäsongen. De skor för paddling jag har hittat i kanotbutiker är av sämre kvalitet och har dessutom för grov sula för att få plats i min låga kajak.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Double waist... Är en flik runt om som du stoppar upp kapellet under, fäller ner fliken och drar åt. Fördel mindre vatten riskerar att smita mellan kapell och kropp.Renegade Drysuit verkar mycket intressant men vad innebär "Double waist tunnel to accommodate spraydeck"
Hur är passformen över höfter och lår Rikard du kanske kan maila mig kontaktuppgifter till någon som använt dräkten.
Thure
5700 -> en grym dräkt som jag är störtnöjd med: Peak UK forsdräkt med latex i armar och hals. Strumpor och väldigt, jag betonar verkligen detta, starkt och slitvänligt tyg som ändå inte känns klumpigt och andas förvånadsvärt bra.
kolla in den.
Om du ska köra på Våtdräkt så kan rekommendera GUL's modeller. Tror dom heter Long John, typ. Jag är 183 å 92 tung, kör på medium. Du borde köra large. Kostar en tusenlapp, fungerar klockrent i din beskrivning. Dra över en paddeljacka om det är kass väder bara.
/t
kolla in den.
Om du ska köra på Våtdräkt så kan rekommendera GUL's modeller. Tror dom heter Long John, typ. Jag är 183 å 92 tung, kör på medium. Du borde köra large. Kostar en tusenlapp, fungerar klockrent i din beskrivning. Dra över en paddeljacka om det är kass väder bara.
/t
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg