Vart köpa Helsport tält?

Undra om jag inte har hittat det ultimata tältet för mina behov. Helsport Fjellheimen 2 Camp är i samma stil som ett Nammatj GT2, något mindre absid dock. Men Helsport väger 900g mindre och verkar ligga kring tusenlappen billigare. Finns inga recensioner på detta tält dock men jag har bara hört lovord över deras tält. Vad tror ni andra? och du jocke verkar vara i samma sits som jag ;)

mvh Niklas

skogsvakt; sa:
Undra om jag inte har hittat det ultimata tältet för mina behov. Helsport Fjellheimen 2 Camp är i samma stil som ett Nammatj GT2, något mindre absid dock. Men Helsport väger 900g mindre och verkar ligga kring tusenlappen billigare. Finns inga recensioner på detta tält dock men jag har bara hört lovord över deras tält. Vad tror ni andra? och du jocke verkar vara i samma sits som jag ;)

mvh Niklas

Fjellheimen är efterföljaren till Børgefjell som jag har (se bildlänk nedan). Är riktigt nöjd med tältet och absiden är tillräckligt stor för packning och matlagning. Jag som är rätt lång gillar innermåttet på 230 cm :)

http://img.photobucket.com/albums/v712/neunarme/telt/telt.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad brukar ett fjellheimen 2Camp ligga på? Har mailat en kontakt och fått ett pris, har svårt att uppfatta om det är ett bra del el inte...

Hilleberg, nej tack!

skogsvakt; sa:

mvh Niklas

Jag har också spanat in Fjellheimen 2. Är ett bättre köp än Hilleberg. Har erfarenhet av Helsport tält, bara positivt. Väntar på pris från två leverantörer.

/Janne

meddela gärna vad du fick för pris, jag har fått två st svar och båda var kring 5800, vilket är ungefär samma som ett hilleberg.

Kuriosa

Som kuriosa, jag gav 1600 NOK inkl frakt för mitt beg Helsport (använt vid två tillfällen).
Det gick knappt att skilja från ett nytt i skick :)

Kan nån förklara vad som gäller om man handlar på nätet från Norge. Ska man betala moms o grejor? Är det butiken som lägger på det själva eller hur funkar det?

skogsvakt; sa:
Kan nån förklara vad som gäller om man handlar på nätet från Norge. Ska man betala moms o grejor? Är det butiken som lägger på det själva eller hur funkar det?

Det funkar väl som när man handlar från andra icke-EU länder, dvs dom drar bort den norska momsen från priset sen får du betala in svensk moms och tull när du hämtar ut grejerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips