Vart köpa Crispi?

Jag är ute efter ett par Crispi CXA, skulle vilja ha lite tips på var man kan köpa dem på nätet.

Andra erfarenheter av dessa pjäxor? Är de lätta nog för en topptur?

Snart kommer snön :))
 
Nätaffär...

Telemark-Pyrenees säljer Crispi CXA
http://www.telemark-pyrenees.com/e_index.htm

Ligger visserligen i Frankrike, men i och med att både vi och de är med i EU, är det inga andra tillägg än frakt.

Det borde dock finnas i Sverige men det verkar som om många nätaffärer (bl.a Sportsnet.se, Addnature.com) som säljer telisgrejor, fortfarande ligger i säsongsstartgroparna...IRL handlare borde ju åxå få tummen ur nån gång, så att du kanske kan pröva på hur de känns innan du köper dem?

Jag har däremot ingen aning om hur dessa Crispi Pjux är...har nämligen inte provat dem :)

Lycka till!

/Anders B
 
Hej!

I vintras köpte jag ett par Crispi CXA på Northstar (http://www.algonet.se/~nortstar/), ca 700 pix billigare än vad jag sett dom för i Val d'Isere och dom levererades dagen efter till min dörr. :)

Mvh Åsa
 
Köp dom lokalt, snåljåp;-)

Jag anser att du skall köpa pjäxorna lokalt om du prioriterar fötterna före plånboken. Det du eventuellt betalar extra får du igen när det är dags att reparera skador på pjäxorna, byta slitna sulor, få hjälp med utlästning (plastpjäxor förblir inte oförändrade över tiden) och annat som inte garantin omfattar, men som en bra butik fixar gratis inom en vecka så du slipper gå och oja dig över att skidsäsongen inte är slut och att du inte vågar skicka iväg pjäxorna för då kanske det blir kalassnö..
Jag har bra erfarenheter av Alpingaraget och det dom gjort med mina Crispipjäxor(som gratis kundservice). Det finns säkert fler bra företag i Jämtland som sälger Crispi- Du måste ju ändå prova kängorna för att veta vilken storlek du skall ha.
- eller köp dom från ett internetsbolag i pyreneerna och lägg ut mer pengar på porto för att få service än den ynka mellanskillnaden i köpögonblicket.
Jag handlar själv på internet när det passar - men då räknar jag med att inte behöva någon service i efterhand.
 
Crispi i Götet

Hej,
Jag har (tidigare år) sett Crispi pjäxor på Udens Sport på Övre Husarsgatan i Göteborg. Är man student lär man ha en schyst rabatt också.
// Patric
 
Snål? Kanske, men...

Problemet är löst, har hittat ett par CX4, aldrig använda, för 2000 spänn. Hos en lokal handlare.

Är det inte fler som tycker att ca 4000;- för ett par pjäxor är helt sjukt mycket? Schyssta alpina pjuckor är väl mycket billigare?

// Henke
 
Hejsan!
Hurdan läst är det på crispis skidstövlar? Breda? Smala? Höga eller låga över vristen? Annat intressant?
Är det någon som har erfarenhet över utlästning av telisdojor i plast. Har ofta problem med knölen bakom lilltån, eftersom jag är smal över hälen och bred över framfoten (kort o gott, jag ser ut som en anka!). Vågar man värma och lästa i närheten av bälgen? Finns det risk att bälgen spricker-tar skada?
 
-

Låga över vristen. Det är där jag lästat ut dom. I övrigt vet jag inte. Jag har relativt breda framfötter, dock inte som en anka, och brukar sällan ha problem med tex löparskor. Tåvecket tror jag inte på att lästa ut, då förstörs nog funktionen, men strax bakom går nog bra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
conntfrt Vart får man tag i 7tm bindningen? Telemark 3
Johan_olsson Vart montera telisbind? Telemark 3
Jonas P Vart åka? Telemark 7
Megin Instruktionsbok vart? Telemark 6
Shockstone Vart åker man för att hitta snö & billigt boende? Telemark 0
davidst Köpa Skidor Telemark 5
havsbjornen köpa ut försskidor Telemark 1
hernell Köpa telispjäxor? Telemark 8
CMT Var köpa T2X på nätet? Telemark 5
anlj Köpa telispjäxor i Kitzbühel? Telemark 3
sladdis Var köpa Karhu? Telemark 10
koffle Köpa skidor i Paris?? Telemark 9
owahlund Köpa telispjäxor Telemark 4
bash Köpa puderlagen ten eighty,men var?Nätet kanske,eller? Telemark 4
Richard Eriksson köpa telemarksskidor?? Telemark 7
160270 Köpa utrustning i Skåne.... Telemark 1
johnwiklund Var köpa 7tm? Telemark 12
plimsoll Var köpa Atomic TM22 Telemark 3
heintz Köpa telisprylar i Sthlm? Telemark 2
qtxasjo Var kan man köpa Crispi-pjäxor i Stockholm? Telemark 2
svejni Köpa telisar i Alperna? Telemark 1
kajhaj köpa skidor Telemark 1
Joakim Engwall jag ska köpa telemarks pjäxor vilka ska jag välja Telemark 4
bergquist Var och vilken hjälm ska man köpa Telemark 4
Färsking vill köpa telisar!? Telemark 11
Köpa telemarks skidor i Umeå Telemark 4
RichardFalun crispi cxp pjäxor trycker uppe på foten varför? Telemark 1
greenjuice Crispi XR? Telemark 1
nilimaa Crispi Vs. Scarpa Telemark 2
Nemo äter en cobra crispi? Telemark 6
DGR Crispi Telemark 2
Crispi + Riva 3 Telemark 7
Crispi CX2 special Telemark 5
pernordell Crispi CX4 Telemark 1
Crispi Montain Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.