äter en cobra crispi?

Hej

Någon som har testat Rottefella Cobra med Crispi pjäxor, Är det samma problem som med Chili? (äter upp läppen underifrån). Är det samma hålbild på dem? Andra erfarenheter??

// Henke
 
Tror inte att bindningarna ensamma är boven utan det räcker med att man går på annat underlag än snö så slits läppen. Jag reklamerade mina och fick nya när metallen började synas - inga problem alls.

/Mattias
 
En...

Cobra äter nog gnagare och andra små djur...nja kanske inte så skojigt...Cobran har samma hålbild som Chilin, och i princip samma bottenplatta (kanske mer lik Riva 3:an...). Jag har haft Chilisar och de åt skor duktigt, jag vet inte om cobran gör det men mycket talar för det (i och med den liknande bottenplattan)

Om du står i valet och kvalet, så skulle jag titta på G3 Targa(www.genuineguidegear.com (om du vill ha nåt i samma prisklass som Cobran), annars så är Voilé Hardwire (http://www.voile-usa.com/bindings/hardwire.html) och Linken (www.linken.com) två andra bra bindningar, för att inte tala om den som jag har själv, 7tm (www.telemarking.de) men den går tyvärr inte att köpa i Sverige, ännu.

Hur som haver barnen kär....eller....nja hoppas att du fick den infon du var ute efter!

/Anders B
 
Cobran

Problemet ur min synvinkel!
Då jag både haft Chilli och Cobra tillsammans med Garmont squadra så kan jag uttala mig om dessa.
Chillin åt sulor pga att den hade för kort fjädringsväg
ej jämn yta på tådelen plus att den gnagde stora hål på ovansidan av tå läppen för att mettall bygeln över tådelen ej hade någon naturlig avrundning. Allt detta plus lite till är åtgärdat på Cobran som funkar super för mig.Problemet med sulorna uppstår ochså pga att pjäxans flex var för litet.Vilket medför att då man åker med djupa knäböjningar så "Bottnar" bälgen vid tådelen och då bryts sulan i stället på ett onatuligt sätt viklket i kombination med Chillin trasade söndersulorna. jag orkar inte förklara bättre då jag skriver som en anka. men hoppas ni förstod.
Summan av det hela är att jag nu åker på den förbättrade Squadran G-fit ovh Cobran dettta funkar super.
/kjelken
 
Har T1 själv och har hittills bara åkt två veckor med Cobra. Vad jag däremot kan säga är att det inte verkar finnas samma problem med Cobra som med Chili eftersom jag tidigare inte ens fattat vad problemet handlade om. Mina skor är helt intakta fortfarande så jag törs nästan lova att Rottefella löst detta problem nu.

/mvh
 
Skulle inte våga lova nåt...

Då det gäller Rottefella skulle jag inte tordas lova nåt överhuvudtaget. Norrmännen får allt ta o titta över sina konstruktioner. Nog borde dom väl ha tillräcklig ingenjörs konst för att bygga en bra bindning. Förbättringarna på cobran tycker jag inte är tillräckligt bra för att matcha anfdra märken typ Voilé, Linken, Rainey Designs, G3 o dom flesta andra.
Cobran är trots allt inte speciellt billig.

Nu får allt Rottefella ta o skärpa sej.
 
Cobra + Crispi

Såg flera par Cobra + Crispi i ChamX i veckan och alla hade gnagskador framför hålen på sulan...

Men det skall tydligen gälla kombinationen äldre skor dvs inte årsmodell 2002!

Mina T1 or som är 5 år som har åkt Riva I, Riva II, Riva III, Chilli och Targa har fortfarande inga gnagskador!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.