Crispi XR?

Jag har använt Crispi CXA i flera år nu. Jag var nybörjare när jag köpte dem och har använt dem sedan dess. Nu har jag lite rejälare skidor som jag skaffade förförra säsongen och känner nu att CXA är för mjuka. Jag behöver styvare. Jag har tittat på Crispi XR för Utebutiken i Umeå brukar sälja dem. Jag vet att det finns även Scarpa, bla T1.

Hur är Crispi XR? Någon som har erfarenheter av dem? Jag tänkte att mina fötter är vana och gillar Crispi, så jag tänkte jag kunde lika gärna fortsätta med Crispi och införskaffa XR.

Jonas
 
Svårt att svara på...

....men i slutet av förra säsongen fyndade jag ett par nya Crispi efter att, precis som du slitit ut mina gamla CXA till toffelstatus.
Jag är ju till skillnad från dig tjej och därmed är ju förutsättningarna lite annorlunda, dessutom har jag höga och breda fötter vilket gör att jag inte kommer i andra pjäxor än Crispi och inte har något att jämföra med, men efter en veckas åkning är jag mycket nöjd, även om de inte är lika sköna som mina gamla tofflor. Greppet för foten i pjäxan går inte att jämföra på samma dag, något som gör STOR skillnad.
Angående högre pjäxa med mer stöd tycker jag att det både är bra och dåligt, det blir ju lättare att åka och man kan liksom fuska lite mer, men lite av kontakten med snö och skida tycker jag försvinner, det blir lite mer slätstruket på något vis, lite som att segla med rullfock i stället för att hissa segel själv, om du nu är sådan som tycker om att vara på sjön.

Det var väl vad jag hade att bidra med i frågan!

//Susanne
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RichardFalun crispi cxp pjäxor trycker uppe på foten varför? Telemark 1
nilimaa Crispi Vs. Scarpa Telemark 2
Nemo äter en cobra crispi? Telemark 6
Nemo Vart köpa Crispi? Telemark 7
qtxasjo Var kan man köpa Crispi-pjäxor i Stockholm? Telemark 2
DGR Crispi Telemark 2
Crispi + Riva 3 Telemark 7
Crispi CX2 special Telemark 5
pernordell Crispi CX4 Telemark 1
Crispi Montain Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.