Crispi

Hej

Jag funderar på att investera i ett par nya telispjäxor.

Är lite fundersam på Crispi cx4 eller cx3.
Nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av dessa och kan rekommendera.

Med hopp om hjälp
/Daniel
 
Crispi javisst!

Självklart ska du köpa ett par Crispi!
Jag köpte ett par Cx4 i vintras. Dessa har fungerat jättebra under alla förhållanden, sen har de priset till sin fördel (jmf T2, Garmont).
Tänk såhär: Ska du åka viss turåkning, toppturer eller liknande så är ju de lite lägre pjucken att föredra. Jag kör toppturer i Cx4:eek:rna och det fungerar bra (man kan ju släppa lite på kardborret och övre spännet). Jag tycker att det är jättefina pjäxor och man måste nog vara ganska duktig för att behöva högre pjäxor (som självklart är stabilare). Enda "problemet" jag stött på var då jag var på tur i Akka och skulle ut i djupsnön på morgon och kränga på dojorna. Plast har ju en tendens att som stelna lite i kall väder. Men med lite våld gick det. Köp inte för stora bara!
Lycka till med köpet. Och du kolla säljsajterna http://www.sportsnet.se och utsidans butik. De kan ha mycket bra priser.
Anders
 
Crispi är kanon

Jag köpte ett par CX2 förra säsongen och har använt dem till all sorts telisåkning och till massor av toppturer. De kommer lite tillkorta på platten, men går att knäppa upp och ställa i gångläge utan problem.

Crispi passar mina fötter mycket bättre än Scarpa (för smala och med en massa skavpunkter) och Garmont (för breda).

Jag provade CX4 innan och tyckte de var mycket bra också. Tvåorna känns ändå bättre på nästan alla sätt. CX1 är säkert också bra, men känns som alltför renodlade utförspjäxor.

Svagheten var underdimensionerade fästen för fångrem och lite mackel med de fasta lägena för framåtvinkling. Generalagenten Back Country skötte dock reparationen exemplariskt. Och på årets modeller (som dessutom fått nya namn) lär båda detaljerna vara bättre.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RichardFalun crispi cxp pjäxor trycker uppe på foten varför? Telemark 1
greenjuice Crispi XR? Telemark 1
nilimaa Crispi Vs. Scarpa Telemark 2
Nemo äter en cobra crispi? Telemark 6
Nemo Vart köpa Crispi? Telemark 7
qtxasjo Var kan man köpa Crispi-pjäxor i Stockholm? Telemark 2
Crispi + Riva 3 Telemark 7
Crispi CX2 special Telemark 5
pernordell Crispi CX4 Telemark 1
Crispi Montain Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.