Crispi CX2 special

gunnarh@telia.com (Gunnar H)

Gäst
Hej!
Jag köpte i våras ett par Garmont Gara som var för små. Så nu tänkte jag skaffa ett par nya (börjar nästan bli brottom nu). Jag funderar då på Crispis CX2 special. D.v.s. CX2:an med CX1:ans innersko. Är det någon som har några erfarenheter av dessa så hör hemst gärna av er. Hur är flexet t.ex., när jag har kikat på dem har flexet verkat väldigt hårt, men hur fungerar det i praktiken?


Tack och hej!
Gunnar H
 
allmän kommentar

Hej !
Jag har inte alls nåt vettigt svar på din fråga, men följande tanke slår mig:


Ett generellt tips är att man blir bra på det man skaffar sig. Åker man tillräckligt mycket så lär man sig hur prylarna funkar, och kan anpassa åksätt och frisyr efter detta ;-)


Hälsar, Mats, Umeå (sjunde åkdagen denna vinter idag, 25 cm puder, underbart !)
 

johan

Gäst
På min lokala Intersportbutik slutade de sälja Crispi till denna säsong då de, enligt han jag pratade
med, var så hårda i flexet. De enda Crispi jag har provat var ett par lite äldre som var mjuka i flexet. Någon måste väl ha egna erfarenheter av nyare Crispi modeller att dela med sig? En telemarkspjäxa som inte går att böja är ju ingen höjdare...
 

Todorbert (Hans Ekström)

Gäst
CX1

Jag har skaffat mig ett par CX1 och tycker de är skitbra, men jag vet inte om de är hårda eftersom jag bara åkt på dom och ett par låga läderpjäxor



/Hans
 

nospam@nospam.se (Martin)

Gäst
YPPERLIG

CX2 special fungerar alldeles ypperligt!
Jag rekommenderar den före årets T1:a.
Orkar inte förklara varför nu.
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Lokala "Experter"

Låter som att de som jobbar på din Intersportbutik är typiska hemmagjorda experter. Hade dom testat själva? Jag såg att över halva telemarkslandslaget åkte på CX-1
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RichardFalun crispi cxp pjäxor trycker uppe på foten varför? Telemark 1
greenjuice Crispi XR? Telemark 1
nilimaa Crispi Vs. Scarpa Telemark 2
Nemo äter en cobra crispi? Telemark 6
Nemo Vart köpa Crispi? Telemark 7
qtxasjo Var kan man köpa Crispi-pjäxor i Stockholm? Telemark 2
DGR Crispi Telemark 2
Crispi + Riva 3 Telemark 7
pernordell Crispi CX4 Telemark 1
Crispi Montain Telemark 1
thober CX2 Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.