Rottefella Cobra

Ja då var man här igen, som vanligt med en telemarksbindningsfråga:

Nån som vet något om den nya Rottefella Cobra ?,
på deras site (www.rottefella.com) hittar man ju ingenting och den är nog det bland det SÄMSTA jag har sett på väldigt länge...hoppas att bindningarna är bättre!

/Anders B
 
Inte mycket nytt.

Som jag har fattat det är den "nya" cobran helt enkelt en chilli med kompressions hylsor istället för vanliga fjädrar. Altså inte speciellt spännande. Rottefella får ta o skärpa sej o komma fram med nåt nytt snart.
 
Rottefella

Har kollat upp lite och vad jag fattar så är Cobran en sammanställning av Riva 2(plattan), Voilé Hardwire(hylsor och stänger), G3 Targa(bakparti). Helt klart är ju att nya idéer inte härstammar från Rottefella, inte heller kreativa lösningar? Eller är det bara jag som inte har fattat grejen med Cobran?

/Anders B

(Oj oj, detta bidde ju ett inlägg mitt i natten, borde nog kanske se över mina nattvanor?)
[Ändrat av brook 2001-09-23 kl 02:49]
 
Är det någon som faktiskt har testat Cobra och vet vad den går för? Utseendemässigt påminner den ju en hel del om G3 fast med inbyggd hälhöjare.

Undrar

JohanC
 
Testat...

har jag inte gjort, men det är nog svårt att hitta nån som har gjort det i och med att den är så pass ny.

Var hur som helst och tittade på dessa bindningar i dag, verkar vara helt ok förutom en sak: "skruvhålskonfigureringen" (WOW, vilket långt ord!) , den förefaller att vara likadan som den "Pjäxsuleätande" form som Chilisarna har, inte bra i så fall...en liknande lösning som G3 Targa har, med en "täckplatta" i plast skulle vara bra.
Kanske en sån platta är något för den händige att mickla ihop?

Hmm, om nu bara Karhu 7Tm kunde bli "fälttestad" av Telemarktips.com nån gång...

/Anders B
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.