Vart kan man hitta jiggar och handgjorda beten på nätet?

Jag letar efter en butik på nätet som säljer jiggar och handgjorda beten för en billig slant... Någon son kan rekommendera några butiker som har god kvalitet på sina jiggar och vill inte ha import från Kina då jag tycker att jiggar som tillverkas där luktar konstigt och undrar om detta kan påverka fisket eller hugg hos fisk? Jag har kikat runt lite men finns en hel del butiker att välja på... Men hittat några som har intressant sortiment dem heter www.jiggar.nu
 

Bilagor

  • jiggar_handgjorda-beten.jpg
    jiggar_handgjorda-beten.jpg
    6 KB · Visningar: 719
Fisken känner lukt, men det diskuteras hur mycket och framförallt vad den känner. Jag kan dock konstatera för egen del att gäddmete med exempelvis makrillsbitar är effektivt, och där borde det i huvudsak vara just lukten som lockar fisken.

Kombinationen handgjort och billigt är sällan en symbios. Söders sportfiskes "Söderjigg" är en svensktillverkad bra gummijigg, kostar från 99:- .

Om du vill hitta mer handgjorda drag kan du hitta flera svenska facebookgrupper som berör ämnet.
 
Svartzonker och lilljiggen

Tack för alla bra svar och tips!=) Jag har köpt några jiggar och ska testa dessa i helgen. Jiggarna jag köpte heter macrubber från Svartzonker och några andra fiskedrag
Jag ska fiska gädda, abborre och gös med dessa jiggar och beten.
 
Tack för alla bra svar och tips!=) Jag har köpt några jiggar och ska testa dessa i helgen. Jiggarna jag köpte heter macrubber från Svartzonker och några andra fiskedrag
Jag ska fiska gädda, abborre och gös med dessa jiggar och beten.

Om det inte är försent, köp päronbly i lite olika vikter för att reglera djupet på jiggarna. Fäst vikten på tafsen.

Gäddorna och gösen är lite nyckfulla så här års, och kan uppehålla sig på många olika djup, så fiska av hela vattenmassorna!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...