Jag letar efter en butik på nätet som säljer jiggar och handgjorda beten för en billig slant... Någon son kan rekommendera några butiker som har god kvalitet på sina jiggar och vill inte ha import från Kina då jag tycker att jiggar som tillverkas där luktar konstigt och undrar om detta kan påverka fisket eller hugg hos fisk? Jag har kikat runt lite men finns en hel del butiker att välja på... Men hittat några som har intressant sortiment dem heter www.jiggar.nu
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vart kan man hitta jiggar och handgjorda beten på nätet?
- Trådstartare Joakim_baddaren
- Start datum
Fisken känner lukt, men det diskuteras hur mycket och framförallt vad den känner. Jag kan dock konstatera för egen del att gäddmete med exempelvis makrillsbitar är effektivt, och där borde det i huvudsak vara just lukten som lockar fisken.
Kombinationen handgjort och billigt är sällan en symbios. Söders sportfiskes "Söderjigg" är en svensktillverkad bra gummijigg, kostar från 99:- .
Om du vill hitta mer handgjorda drag kan du hitta flera svenska facebookgrupper som berör ämnet.
Kombinationen handgjort och billigt är sällan en symbios. Söders sportfiskes "Söderjigg" är en svensktillverkad bra gummijigg, kostar från 99:- .
Om du vill hitta mer handgjorda drag kan du hitta flera svenska facebookgrupper som berör ämnet.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kan vara av intresse vad du tänkt fiska. Blir enklare att tipsa om något bra då 😄
vill inte ha import från Kina då jag tycker att jiggar som tillverkas där luktar konstigt och undrar om detta kan påverka fisket eller hugg hos fisk?
Du kan ju själv påverka hur dina jiggar luktar, genom att förvara dem i tex en burk med räkspad eller fiskbitar innan fisketuren.
Sören Apell har gjort beten i 20 år. Billigt, nej men ett konsthantverk.
http://www.swedishlures.com/profil/Apell
http://www.swedishlures.com/profil/Apell
Om det inte är försent, köp päronbly i lite olika vikter för att reglera djupet på jiggarna. Fäst vikten på tafsen.
Gäddorna och gösen är lite nyckfulla så här års, och kan uppehålla sig på många olika djup, så fiska av hela vattenmassorna!
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg