Vart hyra solokanadensare i Stockholm

Hejsan,

Jag är sugen på att testa på att paddla solokanadensare och undrar om någon kan tipsa mig om vart jag kan hyra en sån i stockholmsområdet för 2-3 dagar.

//Tomas

Inte i Stockholm, men i Uppsala

Hej Tomas
Vi är fler i Uppsala paddlarklubb (www.upk.se) som kör solo och tandemkanadensare. Klubben har inga egna solokanadensare men det finns privata, i många varianter: Lätta cruising kanoter, långfärdsmodeller och extrema forslådor.

Kontakta mig på curt(at)opencanoe.se så kan jag fixa så du får hyra/låna en.

För övrigt så åker UPK till Gysinge och kör lite fors med öppna kanadensare (solo och tandem) på söndag den 19/10 . Lite info på denna länk http://www.opencanoe.se/forum/viewtopic.php?id=30
Har du tid så häng med.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips