Varma fötter

Har alltid kroniskt varma fötter när jag skall sova i säck. Min gamla säck från sent åttiotal har dragkedja ända ner, vilket gör att man kan sticka ut fötterna på kvällen och dra in dem under natten. Den gamla säcken behöver nu bytas ut. Alla nya säckar jag tittat på har dragkedja som slutar c:a 40 cm upp, vilket innebär att man måste sticka ut halva benet eller genomlida varmafötterplågan. Finns det något märke som gör säckar med dragkedja hela vägen ner fortfarande?

//Johan

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Kanske någon av WM´s modeller kan vara ett alternativ,
t.ex. Aspen MF eller Aspen Hooded MF.
/ Bertil

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips