Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vårklippor Stockholm
- Trådstartare sasq
- Start datum
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
var det brukar funka tidigt på året?
Dödskalleberget är Numero Uno
http://www.sverigeforaren.se/index.php/Dödskalleberget
Man vet att det börjar bli vår när den årliga vårklippor-i-stockholm-tråden-dyker upp!
Häggsta är väl lite väl skuggigt? Jag vill rekommendera Noret (härliga Snoken!), Ekoberget och Vårdberget (med reservation för de få lederna som är vattenfall på Vårdberget).
Häggsta är väl lite väl skuggigt? Jag vill rekommendera Noret (härliga Snoken!), Ekoberget och Vårdberget (med reservation för de få lederna som är vattenfall på Vårdberget).
Och jag slänger in min årliga vår-rekomendation av lilla vårdberget... den klippan kan vara torr när ingen annan är det.
och 4x4 för att åka dit
Och kanske även en riktigt stor grävskopa... Sist blev vi inspärrade då de som arbetade på grustaget lämnade området tidigare än utlovatoch 4x4 för att åka dit![]()
Var på väg till ett möte, och insåg att jag skulle bli tidig - svängde därmed in till Häggsta och kollade läget.
Med undantag av nåt blött parti nånstans kring Dracula där det porlade friskt, så är klippan fullkomligt klätterbar. Klockan var ungefär 17, så det var inte soligt och skönt längre, men det måste ha varit fint där ett par timmar tidigare. Snöfläckar ovanför och nedanför väggarna, men tomt och torrt på de allra flesta lederna.
Nu finns alltså chansen att bli först i år med att provdra de frostsprängda blocken!
Med undantag av nåt blött parti nånstans kring Dracula där det porlade friskt, så är klippan fullkomligt klätterbar. Klockan var ungefär 17, så det var inte soligt och skönt längre, men det måste ha varit fint där ett par timmar tidigare. Snöfläckar ovanför och nedanför väggarna, men tomt och torrt på de allra flesta lederna.
Nu finns alltså chansen att bli först i år med att provdra de frostsprängda blocken!
Senast ändrad:
Klippor
Skridskade förbi Runsa, Ryssgraven och Gåseborg igår. Alla såg klätterbara ut. Runsa och Ryssgraven brukar vi köra på tidigt (ofta redan i mitten av februari). Klövberget står som bra vårklippa i föraren, och Stora Skramsö borde platsa (minus dålig tillgänglighet när isen varken bär eller brister). Nu handlar det mer om att ta sig ut än om att det finns torra klippor. Så här års brukar det kunna klättras i t-shirt om läget är rätt...
Skridskade förbi Runsa, Ryssgraven och Gåseborg igår. Alla såg klätterbara ut. Runsa och Ryssgraven brukar vi köra på tidigt (ofta redan i mitten av februari). Klövberget står som bra vårklippa i föraren, och Stora Skramsö borde platsa (minus dålig tillgänglighet när isen varken bär eller brister). Nu handlar det mer om att ta sig ut än om att det finns torra klippor. Så här års brukar det kunna klättras i t-shirt om läget är rätt...
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg